pensioenfondsbeheer+ salarisadministratie

  • Yonathan Kortram

    Beste,

    Hierbij een heel apart en speciaal verzoek. Ik ben werkzaam als Recruiter bij een amerikaans werving&selectie buro. Sinds maandag werk ik op een vacature voor een van de grotere banken te wereld, gevestigd te Amsterdam. Zij hebben bij ons het verzoek neergelegd om een specifieke medewerker te zoeken/vinden. Het gaat namelijk om een medewerker die zelftsandig de pensioenfonds kan beheren voor ruim 200 medewerkers. De kennis van de medewerker op dit gebied moet optimaal zijn in verband met het feit dat hij/zij dit op managementniveau moet kunnen bespreken en uitleggen. Een ander gedeelte van de functie betreft ook het doen van de salarisadministratie en compliance officer zijn. Mijn vraag/verzoek is of men/jullie mij hierbij kunnen helpen om de juiste kandidaat te vinden voor deze klant. Ik weet dat dit een aparte manier is om jullie te benaderen maar mischien kunt u mij hierbij verder helpen.

    Voor verdere vragen vermeld ik hieronder een functieomschrijving, mocht u vragen of interesse hebben met betrekking tot deze vacature kunt u mij bereiken op het nummer 020-3119611.

    Alvast bedankt voor de medewerking en met vriendelijke groeten,

    Yonathan Kortram

    Medewerker Compliance/ Pensioenen /Salarisadministratie, fulltime

    Werkzaamheden:

    Pensioenfonds:

    · Contacten onderhouden met actuaries en bestuur, PVK en fundmanager inzake rekeningen, boekhoudkundige rapportages en individuele deelnemers

    · Voorbereiden van en participeren in bestuursvergaderingen, advisering inzake pensioenontwikkelingen en fiscaliteiten

    · Informeren van individuele medewerkers en buitenlandse Citibank branches inzake pensioenstatus, pensioengaten en WAO-hiaten

    · Mede beoordelen van FAS 87 berekeningen en invullen van verscheidene survey-rapporten betreffende penioenkosten, -verplichtingen en performance van het fonds

    Compliance:

    · Intern uitsturen en beoordelen van standaard vragenlijsten

    · Intern uitsturen van compliance regelgeving

    · Opstellen van rapportages voor toezichthouders

    · Controle van naleving van regelgeving

    · Uitvoeren van steekproeven m.b.t. anti-money laundring

    Salarisadministratie:

    · Maandelijkse input van salarisgegevens en controle van de output

    · Journaalposten afhandelen

    · Factureren van specifieke expatkosten

    · Afhandelen van verscheidene binnenkomende en uitgaande betalingen

    · Bijhouden van verscheidene sub-administraties

    · Reconciliatie van rekeningnummers

    · Maandelijkse rapportage maken van locale betalingen m.b.t. expats voor de salarisadministratie in New York

    Opleidingsniveau, werkervaring en vaardigheden:

    · MBA / SPD1 / Opleiding in salarisadministratie

    · Min. 3 jaar zelfstandige werkervaring, met als core business salarisadministratie, bij voorkeur binnen een internationale omgeving

    · Kennis van pensioenregelgeving en sociale verzekeringen

    · Bij voorkeur ervaring van uitvoeringsregels m.b.t. compliance bij financiële instanties (money laundring, pip, Chinese walls etc.)

    · Vloeiend Engels in woord en geschrift

    · Oog voor detail

  • Simon Kabelfoon

    JA

  • joke (financieel planner)

    Yonathan,

    Probeer zaterdag het AD nog even.

    Ik ga het in elk geval niet doen !

    Joke

  • Yonathan

    Beste Simon,

    Mag ik je ten eerste bedanken voor je snelle reactie op mijn verzoek.

    Natuurlijk is het mij duidelijk dat dit geen advertentieblad is, maar het is voor mij wel een middel om de juiste kandidaat te vinden. Verder wil ik opmerken dat het een vraag/verzoek is en geen advertentie.

    Mijn excuses als dit verkeerd bij jouw overgekomen is.

    Mocht jij nog mensen kennen die deze functie zouden kunnen uitvoeren , kan jij ze altijd attenderen op dit bericht.

    Alvast bedankt voor je medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    Yonathan