Nieuwe werkgever

  • Bas Steijvers

    Sinds twee maanden werk ik bij een nieuwe werkgever. Tijdens het solliciteren, werd aangegeven dat ik een pensioenregeling en een spaarloonregeling zou krijgen. Echter na twee maanden wordt er nog niets ingehouden op mijn loon mbt pensioen en spaarloon.

    Mijn werkgever zegt nu dat een pensioenregeling pas na een jaar ingaat wat ik erg vreemd vind. Weet iemand of dit inderdaad het geval is? Ik heb wel een jaarcontract.

    Alvast hartelijk dank!

  • Simon Kabelfoon

    De meeste pensioenregelingen kennne een zogenaamde voorportaalregeling.

    Die regeling houdt dan in, dat voor de deelnemer/werknemer alleen een tijdelijke overlijdensdekking wordt geregeld in geval die werknemer een partner/achtgeno(o)t(e) en/of kinderen heeft.

    Na 1 jaar (tijdelijk dienstverband en omzetting naar dienstverband voor onbepaalde tijd) wordt opname in de volledige pensioenregeling dan een feit (met terugwerkende kracht van dat eerste dienstjaar). Doorgaans staat dan ook nog vermeld, dat de leeftijd van toetreding minimaal 25 jaar dient te zijn.

    Heeft u dus een partner en/of kinderen, meldt dit dan bij uw werkgever met het verzoek daar een overlijdensdekking voor te regelen.

    Groeten.