pensioen breuk

  • marjorie koopmanschap

    ik heb nu drie jaar in een bakkerij gewerkt als verkoopster ga nu bij albert hein werken krijg ik dan een ander pensioen wat gebeurt er met die andere dan word dat in een keer uit gekeerd groetjes marjorie

  • Simon Kabelfoon

    Voor zover ik weet heeft Albert Heijn (Ahold) haar eigen pensioenfonds voor haar medewerkers.

    Dat betekent, dat een eventuele pensioenopbouw via de bakkerij waar u gewerkt heeft stopt per de datum uit dienst treding.

    U heeft echter het wettelijke recht op pensioenwwaarde-overdracht.

    Met dit recht kunt u uw nieuwe pensioenfonds verzoeken de opgebouwde waarde bij het vorige fonds over te nemen, waarvoor dan pensioenjaren worden ingekocht bij het nieuwe fonds.

    Dat KAN (hoeft niet) voor een op de langere termijn een voordeel opleveren.

    Advies:

    Verzoek het Ahold pensioenfonds de pensioenwaarde van het “oude” fonds op te vragen en u daarna te melden wat u met die waarde kunt inkopen in het Ahold-pensioenfonds.

    Wanneer u die opgave heeft ontvangen kunt u de afweging (laten) maken of dit een zinvolle stap is of niet.

    Enige deskundige begeleiding bij het maken van die keuze lijkt me nuttig.

    Gezien de deskundigheid bij het Ahold-pensioenfonds verwacht ik, dat zij u daarbij wel willen en kunnen helpen.

    Mocht dit niet zo zijn, kom dan terug op dit prikbord, wanneer u de opgave van Ahold-Pensioenfonds heeft ontvangen. (Dat kan overigens wel een paar maanden duren.)