verborgen pens.

  • Coby

    Kan iemand mij zeggen hoe ik er achetr kan komen of ik nog ergens verborgen pensioenen heb.

    Jaren heb ik bij een krant gewerkt en daarna in de wao gekomen.

    Nu weet ik niet of je bij je wao ook pensioen opbouwt.

    Alles is al jaren terug en kan er helaas niets meer van vinden.

  • Coby

    Als aanvulling, ik ben een werkende maar gescheiden vrouw die zo graag haar finc.

    zaken weer goed op de rails wil zetten.

    HELP

  • Teun

    Hel goede vraag, Ik heb een jaar rente zegels geplakt (kan je nagaan hoe oud ik ben

    ) waar ik nooit meer wat van gehoord heb. weet iemand daar iets over te vertellen?

  • Teun

    Coby ik kan maar een ding zeggen, “ik hou van je” . Niet een ouwe taart die er op uit is een kennis uit een lang voorbij verleden een hak te zetten. Gewoon je eigen identiteit niet verliezen , bravo!!

  • joke (financieel planner)

    Beste Coby,

    Het kan zijn dat je pensioenpremie is doorbetaald in de tijd dat je in de WAO zat. Indien er vrijstelling van premiebetaling was meeverzekerd. Wel hangt dit weer samen met de evt voorwaarden van de pensioenverzekering en het percentage van de arbeidsongeschiktheid. Je kunt dit het beste navragen via de verzekeraar waar je pensioen destijds liep. Of informeer anders bij de betreffende ex-werkgever.

    Joke

  • Simon Kabelfoon

    Je kan via de volgende link http://www.pvk.nl/index_consumenten.html veel informatie van oude pensioenfondsen/werkgevers achterhalen.

    Lukt dat onverhoopt niet, ga dan in het linkermenu naar “achterhalen oude polissen” en klik in het dan volgende scherm op “stappenplan”.

    Mocht je desondanks niet kunnen achterhalen of en waar eventueel nog een pensioenrecht zou kunnen zitten, meldt dan s.v.p. van wanneer tot wanneer u bij welke werkgever (naam en plaats) aan het werk bent geweest en hoe oud u toen was.

    Wellicht dat ik via wat andere media dan nog achter informatie voor u kan komen.

  • cl.blazer

    ik heb een vraag,ik heb van 12 januari 1966 toten met 24 januari 1969 gewerkt bij de aga zuurstoffabriek.

    maar ik heb geen pensioen ontvagen.De fabriek was toen in duivendrecht en is na 1969 naar noord verhuist.

    weet u wat ik moet doen om na te gaan of ik toen recht had op pensioen,of kan u dat nazien.

    bij voorbaat mijn dank

    cl. blazer wipmolen weg 118 GV 1333 almere

  • E.Toes

    Helaas kunnen wij geen informatie inzien van pensioenuitvoerders, dit forum is slechts gedoeld voor algemene pensioenvragen.

    Wel is het mogelijk om te beredeneren of u uberhaubt pensioen kon opbouwen ten tijde van uw dienstverband;

    Als u bijvoorbeeld nog over oude loonstroken beschikt, zou u daarop kunnen zien of u pensioenpremie afdroeg, als dit zo is dan heeft u waarschijnlijk nog ergens pensioen staan.

    Als u toentertijd nog geen 25 jaar was, is het ook goed mogelijk dat u op dat moment nog geen pensioen mocht opbouwen. Tevens was er in de jaren die u aangeeft nog sprake van discriminatie in pensioenopbouw tussen mannen en vrouwen. Mannen bouwde eerder pensioen op dan vrouwen.

    Als u al wel 25 jaar of ouder was, dan kunt u contact opnemen met een speciaal nummer wat in het leven geroepen is voor precies uw soort situatie; De Helpdesk Vergeten Pensioenen.

    Waarneer u met hen belt is het belangrijk om zoveel mogelijk gegevens bij de hand te hebben over uw dienstverband, zoals de naam van de werkgever, de betreffende branche en de jaren dat u daar werkzaam geweest bent. (Wat u beschrijft in uw bericht lijkt mij al voldoende voor hen om te kunnen bepalen of er sprake was van pensioenopbouw).

    U kunt de helpdesk bereiken op nummer: 070 - 311 73 73.

    De helpdesk is op werkdagen van 8.30 tot 12.30 bereikbaar.

    succes!

  • jm.laan

    Ook ik wil wel eens weten wat ik aan pensioen heb opgebouwd.

    Bij verschillende werkgevers.

    Het is mij een raadsel.

  • hoven

    volgens mij is er geen pensioen afgedragen in de periode van 1970-1982.werkte toen bij A Westerhuis transport