nog geen uitbetaling

  • eddie

    geachte prikborders

    ik heb gewerkt van mijn 18 de tot mijn 28 ste heb gewoon pensioen betaald ben daarna op freelance basis gaan werken mijn vraag is wie weet waar ik terecht kan om na te vragen of ik recht heb op dat betaalde pensioen

    bvhd eddie

  • Huub

    Begin maar eens bij degene die de premie inhield op je loon.

    Huub

  • Alvares

    Indien je eenmaal de naam weet van je pensioenuitvoerder, dan kan je altijd kijken op de site van de pensioen en verzekeringskamer (www.pvk.nl) voor de verdere gegevens van de betreffende instantie. Je hoeft je verder niet druk te maken, je reeds opgebouwde pensioenaanspraken zullen daar gewoon verzekerd zijn!

  • eddie

    Huub en Alvares,

    dank voor jullie reactie, via 09004040401 en uitleg aan hen, hebben zij mij doorverwezen naar het pensioen potje waar ik moest zijn. Men was aan het zoeken ,zoeken,zoeken en ja hoor daar kwam mijn riante pensioen te voorschijn, en wel het enorme bedrag vannnnnnnnnn 35 euri per maand!!!!!! nou ja als ik niets had gedaan had ik ook niets gekregen zo is het toch. In die tijd dat ik in vaste dienst werkte (was maar 8 jaar) was de invoering van ieders sofie nr.er nog niet dus men kon mij niet vinden, lijkt mij een beetje vreemd verhaal de politie, belasting,

    vriendinnen gelukkig wel heel mooie!!!!!! die kunnen mij wel vinden gek heeee nou ik heb maar gelijk een reis geboekt 2 maanden ind.kan er nu wel af hihihihi

    groet en dank Eddie

  • Teun

    In heel verre verleden zijn er voor mij een jaar lang rente zegels geplakt. Ik heb zo'n kaart toe op de bedrijfsschool waar mijn vader mij heen stuurde afgeleverd. Ik heb gehoord dat op een gegeven moment mensen die uitgekeerd hebben gekregen, ik heb nooit wat gezien. Weet iemand iets hier vanaf?

  • martin

    Goede dag

    Ook heb voor de rentezegels betaald,dit tot 1964 het was invalidietijd verzekering.

    Na vraag bij s.v.b blijkt dat iedereen die werkte daar aan mee betaalde,toen stopte deze betaling voor iedereen,er zijn heel mensen die daar een betaling hebbengekregen,maar ook mensen die niets hebben gekregen,deze konden tot 1991 reageren bij s.v.b.,heb je dat niet gedaan dan krijg je niets,men kan niets meer vinden

    bij s.v.b. wie wel en het geld heeft gekregen,binnen kort heb ik een gesprek met de nationaal ombudsman juridise afdeling om antwoordt en als punt;waar is dit geld gebleven,ook de belastingdienst kan niet na gaan hoe dit zit

    martinTeun schreef:

    >

    > In heel verre verleden zijn er voor mij een jaar lang rente

    > zegels geplakt. Ik heb zo'n kaart toe op de bedrijfsschool

    > waar mijn vader mij heen stuurde afgeleverd. Ik heb gehoord

    > dat op een gegeven moment mensen die uitgekeerd hebben

    > gekregen, ik heb nooit wat gezien. Weet iemand iets hier vanaf?

  • olga siepman

    Beste martin,

    Ook mijn man heeft jarenlanf\\g betaald voor de rentezegels en toen ik er vorig jaar achterheen ging, kon ik ook nergens iemand vinden die me nog iets kon uitbetalen. Ben jij nog verder gekomen.

    Groetjes Olga

  • cees van der kroon

    Ook ik heb in het verre verleden rentezegels geplakt. Toen dat niet meer hoefde is men bij sommige mensen tot terugbetaling overgegaan. Bij mij was dat niet het geval er was mij toen medegedeeld, dat dit verrekend zou worden met mijn AOW. Ik word volgend jaar 65 jaar, maar ik kan nergens enige informatie vinden en/of bij welke instantie ik mij moet melden. Wie kan mij helpen!!

  • CorW

    Hallo Teun,

    Ik werkte toen een paar jaar bij de Raad van Arbeid en heb ook rentezegels geplakt.

    Ik weet dat iedereen de zegels kon verzilveren omdat ik meen in 1966 iedereen recht had op AOW (Drees)

    het uitbetalen had ook als doel de economie een steuntje in de rug te geven de mensen gingen kopen.

    waar je nu zou kunnen informeren is bij de sociale verzekeringsbank.

    met vriendelijke groet CorW

  • Willem Daling

    Hoi,

    Cor en Teun, ik heb nagevraagd bij de SVB en ik heb het volgende antwoord gekregen:

    Wij delen u mee, dat u geen recht meer hebt op een uitkering op grond van de rentezegels die u in het verleden hebt geplakt.

    De rentezegels, op grond van de Invaliditeitswet (IW), werden vroeger door de Sociale Verzekeringsbank genoteerd op een “rentekaart”. De gerechtigden zouden dan op 65-jarige leeftijd een maandelijkse uitkering ontvangen. Inmiddels zijn deze opgebouwde rechten verwerkt in het AOW-pensioen.

    In 1964 is besloten dat de in de invaliditeitswetten geregelde verzekeringen kwamen te vervallen. In plaats daarvan kwam er een nieuwe verplichte verzekering voor mensen die in loondienst werken. Deze nieuwe verzekering beschermt de werknemers tegen de financiële gevolgen van langdurige arbeidsongeschiktheid.

    De mensen die minder dan ongeveer ƒ 286,– hadden geplakt, ontvingen direct een afkoopsom. De mensen die meer hadden geplakt, moesten wachten totdat zij 65 jaar werden.

    Bij de laatste wijziging van de Liquidatiewet van 21 maart 1990 is besloten om alsnog alle rechten op uitkeringen gebaseerd op de rentezegels, af te kopen. Dit betekende, dat de Sociale Verzekeringsbank actie ondernam om de adressen van alle uitkeringsgerechtigden te achterhalen. Ook is de afkoop van de rentezegels in de media bekend gemaakt.

    In de jaren 1991, 1992 en verder, zijn alle overgebleven rentezegels afgekocht. Aan deze afkoop is een verjaringstermijn gekoppeld van twee jaar. Later is deze termijn met nog twee extra jaren verlengd.

    De Rijksarchiefdienst heeft in 1991 toestemming gegeven aan de Sociale Verzekeringsbank om de IW-archieven te vernietigen, zodra de verjaringstermijnen verlopen waren. De Sociale Verzekeringsbank heeft uiteindelijk de archieven vernietigd op 1 juli 1997.

    Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Groet,

    Willem Daling

    Groningen