remkes-regeling

  • Boy

    ik sta voor de keus om m.i.v. 1.12.a.s. gebruik te gaan maken van de remkes-regeling. Kan iemand mij hierin adviseren?

  • Simon Kabelfoon

    Weet er niet zo veel van, anders dan dat u met 70% van uw inkomen uit dienst mag treden.

    Wat wilt u concreet geadviseerd krijgen??

  • Henk Reijs

    Simon Kabelfoon Schreef:

    ——————————————————-

    > Weet er niet zo veel van, anders dan dat u met 70%

    > van uw inkomen uit dienst mag treden.

    > Wat wilt u concreet geadviseerd krijgen??

    Kan ik de Remkesregeling onderbreken ?

    Deze regeling loopt 8 jaren.

    Toen ik 55 jaar was heb ik gebruik gemaakt van deze regeling.

    maw. Ik moet mezelf bedruipen tussen mijn 63ste en 65 ste levensjaar.

    Ik zou werk kunnen krijgen voor ongeveer 2 jaar.

    Echter de grote vraag is of dit kan ?

    Gr Henk Reijs

    heiki@live.nl

  • Henry

    Wie weet waar de voorwaarden van de zgn.Remkesregeling vermeld staan ?

    tenminste als ze vermeld staan ?

    Niemand kan mij tot op heden precies vertellen wat de voorwaarden hierin zijn.

    Mijn vraag : Is er iemand die nu 65 jaar oud is en gebruik heeft gemaakt van de Remkesregeling ? (looptijd 8 jaren).

    Mijn advies was aanvragen voor een keuze-pensioen. Dit is echter afgewezen door ABP .

    Na briefwisselingen tussen justitie,(die me verwezen naar een keuzepensioen) en mij. lijkt het er nu hard op dat ik een bijstandsuitkering moet aanvragen.

    UWV wist me dit in no time mede te delen.

    Als de Remkesregeling wordt gezien als werktijd dan wellicht een ww uitkering. Zo niet, dan bijstandsuitkering.

    Heeft iemand hier eveneens ervaringen mee ?

    Ik zie Uw reactie graag tegemoet.

    gr Henry

  • Henk Reijs

    Hallo Henry,

    Ook ik heb gebruik gemaakt van de zgn Remkesregeling.

    IK ben in mijn 55e levensjaar uitgetreden bij justitie.

    Ik kon 8 jaar gebruik maken van de Remkes regeling.

    Wat er nadien zou komen wist ook niemand daadwerkelijk te vertellen.

    Mij werd beloofd dat personeelsadmin. zou uitzoeken wat er nadien zou komen.

    Heb diverse keren contact opgenomen met betreffende personeelsadmin.

    Niemand wist daadwerkelijk te vertellen hoe verder.

    Toen met ABP contact opgenomen.

    Deze wisten mij te vertellen dat zij enkel de uitkerende zijn.

    Via, via een telefoonnummer gekregen van shared service center van justitie. 08807 54321.

    Deze wisten me na een tijdje te vertellen dat mijn pensioen naar voren zou kunnen worden geschoven.

    Echter nadien kreeg ik bericht dat ik daar geen recht op heb.

    Reden : Omdat ik per 2005 volledig met FPU ben gegaan ik geen gebruik kon maken van ABP-keuzepensioen

    Mijn FPU stopt 1 oktober 2013.

    Bij navraag bij UWV gaven ze me te kennen dat de 8 jaren Remkes regeling geen werktijd is geweest, dus geen recht op een WW-uitkering.

    Ze gaven me verder te kennen dat ik een bijstandsuitkering kon aanvragen. Dit wisten ze me te vertellen binnen 1 minuut. Vanwaar deze info ?

    Stond er versteld van deze uitspraak omdat ik bijna alles en iedereen geïnformeerd had naar de voorwaarden van de Remkes regeling.

    Bijna niemand wist niet eens dat die regeling bestond.

    Ik heb inmiddels een bijstandsuitkering doen aanvragen .

    Ben teleurgesteld in dat niemand mij daadwerkelijk uitleg kon geven betreffende de voorwaarden Remkes regeling.

    Voel me hier niet prettig bij. Heb het gevoel opgelopen om met een kluitje in het riet te zijn gestuurd.

    Ook ik zou mensen willen vragen om info en reactie,s omtrent de zgn. Remkes regeling

    gr Henk