verhuizen buiten Amsterdam naar seniorenwoning

  • Linda

    Hoi.

    Ik vraag advies voor mijn schone moeder.

    Zij woont in Amsterdam in een woning die op de lijst staat om gesloopt te worden. Ze wil eigenlijk niet langer in Amsterdam wonen en het liefst richting brabant.

    Alle agressie en dure woningen in Amsterdam kan zij niet meer aan. Ze woont op 1 hoog met een hele steile trap.

    Aangezien ikzelf in Noorwegen woon, kan ik weinig doen vanaf hier. Ze vraagt mij om advies.

    Hoe kan zij zo snel mogelijk naar een seniorenwoninkje komen met 1 slaapkamer extra met haar pensioentje? Moet ze dan alle gemeentes afshoppen? (ze heeft geen auto ter beschikking).

    Kan de gemeente Amsterdam haar een stadsvernieuwingsurgentie geven en kan zij dit gebruiken om in een andere gemeente eerder aan een woning te komen?

    De woningen die Amsterdam haar hebben aangeboden zijn veel te duur en veel te seniorenonvriendelijk.

    Ze is 72 jr. en niet helemaal goed ter been meer.

    Eigenlijk kan het haar niet zoveel meer schelen waar ze terecht komt, als het maar uit de grote steden is en een beetje seniorenvriendelijk. Dus, gelijkvloers, dichtbij centrum, dichtbij openbaar vervoer, dat soort dingen.

    Wie kan wat licht werpen op deze zaak?

    Alvast bedankt en namens haar natuurlijk ook.

  • E. Toes

    Hallo Linda,

    Ik denk dat je aan het verkeerde adres bent. Dit is een forum voor pensioen-vragen. Ik denk niet dat mensen die hier op kijken veel ervaring hebben in of met het zoeken naar senioren woningen.

    om toch een beetje te helpen, mijn oma (nu 89) heeft samen met haar kinderen inderdaad rondgeshopt naar woningen. Weet niet of dat de beste procedure is, maar het heeft wel snel resultaat gehad.

    succes!

  • dirk

    misschien is een aanleunwoning een beter idee.dit zijn woningen bij een bejaardentehuis waar je geheel vrij woont maar als het nodig is toch om hulp kan vragen.je kan op internet gaan schoppen of er ergens nog een huisje leeg staat.

  • jan

    ja zelf lang bezich om zo woning te vinden .ik mist een mail op internet landelijken waar in elken .gemeenten.de vrij aan liuning woning zijn op mijner leeftijden 58 helaastis al geleefert voor veelen vrieden en kenisen en wat er achter aan komt .ja zeker en wel ..en er zijn er .nog zeer handigen ouderen onder ons maar kans is zeer laag .de gouden handen bestaan echt .voor ieder wat wils is en kan en doen .een werk plaats bij de zenioren wonings is voor trefelijk een hoop kostend bespaarend ja zeker .maar u zoekt de juisten perzoon .maakt dan meer zenioren wonings en maakt u dan een kleinen krantje over ons dan niet later maar nu krant.als u krant wilt noemen .noem het dan de zenioren korant vr.aler.leetijden.ik mist dat krantje .wonend in west friesland maar richting ransdorp zunderdorp holisloot kinzelmeer prachtigen plekken om te wonen voor onzen ouderen .moninkendam volendam edam purmerent .voor purmerent bij het bos .een woon vorm ouderen aanliuning woningen daar pratigen plek daar.ze kunen daar nog een meer ook aan legen met vogels enz .dezen timerman ziet veel het kan mooi zijn voor onzen ouderen maar doe dan eens ietsje meer dan nu .u word ook oud .dan is het behagelijk om in de natuur te wonen en het emen land te moninkendam aan het ijzenmeer ook prachtig voor ouderen zo kompleks bij uitdam bij het land achter het nieuw bouw bossen planting en aanliunwoningen bouwen daar prachtigen plek daar rustig perfekt laat allen gemeentens daar eens over biugen .met dezen heren te den haag je menister van woning genot heden te nederlanden bedankt groetjes .de verloren generaties

  • jan

    woonzorg.zit over het heelen land heen op land kaart nederland .dus eerst woonzorg in toetsen .de rest wijst van zelf met groenen stipjes zijn het woon gebieden woonzorg.nederland.servise. postbus 339 .1180.ah.amstelveen.dezen melding is voor u .linda 16februari groetjes jan.voor u moedervan 72 jaar.

  • jan

    jan Schreef:

    ——————————————————-

    > ja zelf lang bezich om zo woning te vinden .ik

    > mist een mail op internet landelijken waar in

    > elken .gemeenten.de vrij aan liuning woning zijn

    > op mijner leeftijden 58 helaastis al geleefert

    > voor veelen vrieden en kenisen en wat er achter

    > aan komt .ja zeker en wel ..en er zijn er .nog

    > zeer handigen ouderen onder ons maar kans is zeer

    > laag .de gouden handen bestaan echt .voor ieder

    > wat wils is en kan en doen .een werk plaats bij de

    > zenioren wonings is voor trefelijk een hoop

    > kostend bespaarend ja zeker .maar u zoekt de

    > juisten perzoon .maakt dan meer zenioren wonings

    > en maakt u dan een kleinen krantje over ons dan

    > niet later maar nu krant.als u krant wilt noemen

    > .noem het dan de zenioren korant

    > vr.aler.leetijden.ik mist dat krantje .wonend in

    > west friesland maar richting ransdorp zunderdorp

    > holisloot kinzelmeer prachtigen plekken om te

    > wonen voor onzen ouderen .moninkendam volendam

    > edam purmerent .voor purmerent bij het bos .een

    > woon vorm ouderen aanliuning woningen daar

    > pratigen plek daar.ze kunen daar nog een meer ook

    > aan legen met vogels enz .dezen timerman ziet veel

    > het kan mooi zijn voor onzen ouderen maar doe dan

    > eens ietsje meer dan nu .u word ook oud .dan is

    > het behagelijk om in de natuur te wonen en het

    > emen land te moninkendam aan het ijzenmeer ook

    > prachtig voor ouderen zo kompleks bij uitdam bij

    > het land achter het nieuw bouw bossen planting en

    > aanliunwoningen bouwen daar prachtigen plek daar

    > rustig perfekt laat allen gemeentens daar eens

    > over biugen .met dezen heren te den haag je

    > menister van woning genot heden te nederlanden

    > bedankt groetjes .de verloren generaties