Berekenen Boon van loon

  • Gre Koedooder-Huizenga

    Bij toeval op deze site beland. In de periode 1970-1974 heb ik bij de ,toen nog, Raiffeisenbank gewerkt, onder mijn meisjesnaam, Griet Huizenga. Op 30-01-2015 word ik 65 jaar. Het ABP heeft mij hierover bericht i.v.m.het te verkrijgen pensioen. Van juni tot november 1974 heb ik op de administratie van een school in Sneek gewerkt, vandaar het ABP-pensioen. Is het mogelijk dat er in de Raiffeisenbankperiode pensioen is opgebouwd? Het ABP had hier geen info over. Gaarne uw reactie. Vr. groeten, Gre Koedooder-Huizenga.

  • CAH Bouwer

    Hoe kom ik aan het pensioen waar ik recht op heb

  • Peter Jung

    Hallo,

    Als u gescheiden bent tussen 27 november 1981 en heden en over het

    te verrekenen of te verevenen pensioen niets overeengekomen bent ten

    tijde van de scheiding of na de scheiding,

    is het enige wat u kunt doen uw ex-partner aanspreken en aangeven

    dat u aanspraak maakt op een gedeelte van zijn pensioen.

    Vrgrt,

    Peter

  • Harry

    Ik betaal mijn Ex volgens de bepalingen van het Boon van Loon accordeonist.

    nu de belastingaangifte:

    tot op heden heb ik deze kosten als alimentatie opgevoerd.

    Nu worden volgend jaar de belastingregels t.a.v. alimentatiebetaling veranderd, deze is nog maar beperkt aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.

    Ik heb twee echtscheidingen in mijn leven gehad.

    De tweede - na 1995- wordt geheel door het pensioenfonds afgewikkeld in ik heb daar ik geen belastingaftrek voor.

    Maar bij de betaling volgens Boon van Loon ligt anders.

    bij de belastingaangifte is geen mogelijkheid dit door mij betaalde pensioen bedrag volledig af te trekken.

    graag U mening

  • Harry

    Geert

    Ik ben getrouwd geweest van aug.1969 tot 1juli 1986. Nu vraagt mijn ex partner haar deel van het ouderdomspensioen op. Ik weet dat ze er recht op heeft met het Boon van Loon arrest. Maar ik kom er niet uit wat ik zou moeten betalen. Ik heb een overzicht van het pensioenfonds ontvangen (Pfzw). Hieronder een overzicht en dit is allemaal nog in guldens.

    Ouderdoms pensioen 8.109,79 kontante waarde 20.984

    Bijzonder partner pensioen tbv ex partner 4.478,55 kontante waarde 15.420,=

    Bij de eenmalige uitkering trekken ze deze 2 bedragen van elkaar af en blijft er 5.564,= over en delen dit door 0,5 en dat is 2.782,= het deel dat de ex partner toekomt. 

    Voorwaardelijke uitkering. Het uitkeringsgeld van het ouderdomspensioen dat de ex partner vanaf de pensioendatum eventueel toekomt: 2.782,=: 3,236 = 859,=

    Dit bovenstaande is de letterlijke tekst uit het pensioenbericht. 

    Ik zou graag een uitleg willen hebben hoe ik nu moet bereken waar mijn ex recht op heeft. 

    Of een afkoopsom. 

    Alvast bedankt.