‘vergeten’ pensioenen

  • Esther

    Hallo,

    Even een korte uitleg,

    Ik ben mijn vader aan het helpen om zijn zogehete vergeten pesioenen te achterhalen.

    Tot opheden zonder resultaat misschien kan iemand mij helpen

    ik heb de Helpdesk Vergeten Pensioenen ook al geprobeerd maar met 2 van de vorige werkgevers kom ik niet verder,

    Van Leendert in Maastricht tot 1990 Aegon en daarna……

    Deze heb ik opgebeld maar kreeg wat vervelende praat naar mijn hoofd en geen antwoord, kan ik dit via een andere weg achterhalen?

    Smedi Beek (lb) bestaat niet meer.

    Nu is mijn vraag of iemand me kan helpen waar nog te zoeken.

    Alvast hartelijk bedankt

    Esther

  • elly

    Hallo Esther,

    Ik kan je jammer genoeg ook niet helpen maar je hebt gelijk met wat je zegt je wordt een beetje raar aan gepraat als je ergens belt.

    Bij die vergeten pensioenen heb ik ook al eens gebeld omdat ik langzaam aan alles probeer te verzamelen voor onze pensioenen over drie jaar maar vanuit het Buitenland, Oostenrijk is het nog moeilijker.

    Voor mijn man, die vroeger bij Bindels Levensmiddelengroothandel “De Spar” in Hoensbroek werkte heb ik al weet ik wat allemaal geprobeerd, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

    Weet misschien ook iemand vanaf welke leeftijd je moet zoeken of is het zo dat als je al vanaf je vijftiende werkte er ook vanaf daar inbetaald werd.

    Dat is hier in Oostenrijk makkelijk, je gaat naar het ziekenfonds en je hebt vijf minuten later alles op papier uitgedrukt.

    Groetjes van Elly uit Oostenrijk

  • namliaM

    Pensioen word / werd opgebouwd vanaf 40 jaar voordat je “wettelijk” met pensioen gaat, dus je bouwt/bouwde vanaf je 25e pensioen op.

    In sommige (uitzonderlijke) gevallen eerder, maar meestal 25.

    Tegenwoordig kan het anders zijn, vanwegen het verbod op leeftijds discriminatie… maar dat is pas van de laatste paar jaren (5 jaar of zo?) en dan nog is het twijfelachtig gezien mensen van < 40 meestal niet ‘echt’ met hun pensioen bezig zijn waardoor ze bij een optioneel pensioen (zoals bij supermarkten e.d. zaterdag/jongeren werk) meestal niet mee doen.

    Immers ze verdienen al weinig en het pensioen wat er mee wordt opgebouwd is nog minder, waardoor het netto effect bijna nul zou zijn. Nog naast het feit dat deze jongeren het geld liever in mobieltjes oid steken.

  • Simon Kabelfoon

    Kunt u a.u.b. aangeven van wanneer tot wanneer er bij welk bedrijf is gewerkt (en in welke branche/bedrijfssoort dat bedrijf actief was)?

    Misschien kan ik u dan weer wat verder op weg helpen.

  • elly

    Hallo meneer Kabelfoon,

    Voor mijn man, die vroeger bij Bindels Levensmiddelengroothandel “De Spar” in Hoensbroek werkte heb ik al weet ik wat allemaal geprobeerd, hij werkte er van ±

    1962 tot ± 1968, van zijn vijftiende tot zijn 21 - 22 ste jaar.

    Weet misschien ook iemand vanaf welke leeftijd je moet zoeken of is het zo dat als je al vanaf je vijftiende werkte er ook vanaf daar inbetaald werd.

    Groetjes Elly, alvast bedankt

  • Simon Kabelfoon

    Vanaf leeftijd 25 in vrijwel alle gevallen.

  • Verdwelt

    Probeer het eens bij Bedrijfspensioenfonds voor de groothandel in Levensmiddelen. Deze zitten tegenwoordig bij het AZL in Heerlen ondergebracht. Misschien komt u daar verder.

  • BP van Lier

    ik zou wel eens weten hoe mijn pensioen er uit ziet als ik 65 ben en van wei ik het zoal krijg behalve van de spov mijn geboorte datum is 3-10-1954 en mijn postcode is 7824 xw in emmen.

  • h h coumans

    van c.a 1951 tot 1972 c.a 14 jaar bij firma frans felix als glaszetter gewerkt hein coumans

  • Simon Kabelfoon

    Informeert u eens bij het Bedrijfspensioenfonds Schilders, zie verder www.bpfschilders.nl