vanaf welke leeftijd heb je pesioen opbouw

  • Peter Jung

    Hoi Marc,

    De enige die je daar antwoord kan geven is of de verzekeraar of je werkgever.

    Kijk ook eens op je polis of bewijs van verzekering, als je nog steeds bij

    dezelfde werkgever werkt, kan je daar veelal ook het antwoord vinden.

    Vrgrt,

    Peter

  • Patrick

    Geachte heer/mevrouw,

    Stel dat je met 18 jaar trouwt en met 26 jaar weer gaat scheiden.Opbouw van pensioen begint op 25 jarige leeftijd.

    Nu staat er overal dat opgebouwd pensioen tijdens het huwelijk samen gedeeld moet worden.

    Is dat nu 1jaar of 8jaar? (tijdens het huwelijk !?)

    bvb. dank

  • Peter Jung

    Patrick,

    Pensioen dat niet opgebouwd is, kan je ook niet delen.

    Dus 1 jaar.

    Vrgrt,

    Peter

  • Peter Jung

    Hallo,

    Lijkt me handig als je met dit soort vragen contact opneemt met de

    verzekeraar waar je je pensioen opbouwt.

    Die zouden je moeten kunnen informeren wat voor mogelijkheden

    er zijn.

    Vrgrt,

    Peter

  • Maria

    Ik heb van 1969 tot 1981 gewerkt en 2 weken geleden heb ik telefonisch contact gehad met de werkgever om te vragen over mijn pensioen dat ik opgebouwd had in 12 jaar.

    Werd ik verwezen naar een ander instantie die daar over gaat. Mijn gegevens konden ze niet vinden en de dame zei dat zij het zou doorgeven aan een collega.

    Ik belde de volgende dag terug, kreeg ik tot mijn grote verbazing dat ik geen pensioen krijg.

    30 Jaar geleden werden er geen premies etc. ingehouden van je salaris werd mij verteld.

    Leeftijd opbouw pensioen was toen 30 jaar!

    Ik was in de 20 en was 31 jaar toen ik stopte met werken vw. gezinsuitbreiding. Dus heb ik toch 1 jaar recht op mijn pensioen…DAMN!!! (ik baal als een stekker en ben woest!)

    Graag wat reactie (s) hierover van mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik?

    Thnx!

  • roel

    (:P) Beetje dom he maria .elke jaar krijg je pensioen overzicht . snap nog steeds niet dat er mensen zo naief zijn om nooit eens kontakt te leggen bij hun pensioenfonds als zij geen pensioen jaaroverzicht krijgen .

    Dus mensen ben allert hier op .

  • a.ten broeke

    ik heb van 1965 tot 1971 bij vroom en dreesman gewerk toen was 15 jaar heb ik toen al pensioen op gebouwd.

  • Louise

    Hallo, ik heb bij Vroom en Dreesmann gewerkt van 1965 tot 1967 - bij de Hema van 1967 tot 1975. In 1965 was ik 15 jaar, ik heb geen salarisspecificaties van toen, waar kan ik informeren of ik toen pensioen heb opgebouwd?