40 dienstjaren

  • leonie

    Ik ben 58 jaar en heb 42 dienstjaren en wil heel graag stoppen met werken, weet iemand of daar nog een regeling voor bestaat ?

  • E.Toes

    Hallo Leonie,

    De 40-dienstjaren regeling bestaat nog wel… maar of uw pensioenuitvoerder deze ook hanteerd is maar de vraag. Hij is namelijk redelijk zeldzaam op dit moment. Mijn advies zou zijn om te informeren bij uw pensioenuitvoerder over de mogelijkheden van vervroegd pensioneren. Zij kunnen ook berekeningen voor u maken.

  • leonie

    Ik val onder het ABP en ga dus zeker zoeken.

    Bedankt voor uw advies.

  • con stoffels

    hallo ik heb nu 42 jaar gewerkt, twee en een half jaar op zee gezeten en van af mijn achtiende als chauffeur. ik ben nu 58 jaar oud. wat zijn mijn kansen op vervroegd uittreden.

  • E.Toes

    Dat is moeilijk te zeggen, u bent geboren na 1950 en dat betekend sowieso dat er geen gefiscaliseerd prepensioen recht voor u kan worden opgebouwd.

    Het is volledig afhankelijk van de opties die uw huidige pensioenuitvoerder u biedt met betrekking tot vervroeg uittreden. (Als u tenminste ergens pensioen opbouwt(?))

    Als u op dit moment een pensioenregeling heeft, dan kan uw pensioenuitvoerder u het beste adviseren over wat de opties zijn bij vervroegde uittreding. ZIj kunnen voor voorbeeld berekeningen maken om u het financiele plaatje te laten zien.

  • john

    Volgend jaar heb ik 40 dienstjaren ben dan 55 en had er onder de oude regeling uitgekund tegen 70 % van m,n laatstgenoten inkomen.

    De overheid heeft fijntjes eenzijdig besloten deze regeling op te heffen.

    Moet nu minstens 5 jaar door werken en als het nog meer tegen gaat zitten tot 67 jaar !

    Het bekende stokje met dat worstje aan het eind bungelend waar je dus nooit bij kunt komen.

    Wie heeft oplossingen voor eerder stoppen met zoveel dienstjaren. ben ook aangesloten bij ABP

  • zwerfer

    het finaciale plaatje is dat je de kachel er niet van kan laten branden.

    ge groet .

  • Willems Hugo

    Mijn vraag is of drie jaar leercontrakt ook tellen voor dienstjaren.

    Groetjes

  • de Blois

    john Schreef:

    ——————————————————-

    > Volgend jaar heb ik 40 dienstjaren ben dan 55 en

    > had er onder de oude regeling uitgekund tegen 70 %

    > van m,n laatstgenoten inkomen.

    > De overheid heeft fijntjes eenzijdig besloten deze

    > regeling op te heffen.

    > Moet nu minstens 5 jaar door werken en als het nog

    > meer tegen gaat zitten tot 67 jaar !

    > Het bekende stokje met dat worstje aan het eind

    > bungelend waar je dus nooit bij kunt komen.

    > Wie heeft oplossingen voor eerder stoppen met

    > zoveel dienstjaren. ben ook aangesloten bij ABP

  • ben

    Ook ik heb dit jaar 40 abp pensioen jaren(58) ,stabiel en duurzaam opgebouwd ,daar word je niet meer voor beloond , na je 60e bouw je procentueel het meest op een ander addertje onder het gras van de overheid , het aantal (trouwe) dienstjaren ten spijt, eerder stoppen is een grote sigaar uit eigen doos , wel is het vooruitzicht toen der tijd gesteld na 40 jaar kon je met pensioen ,tsja we staan erbij en kijken er na.

    Ben