overgangsregling PMT nog maar 85 %

  • Huib

    Onlangs werd door PMT de overgangsregeling waar door je met vervroegd pensioen kan tot 85 % genuanceerd. dit alleen voor diegenen die nog niet met pensioen zijn gegaan.

    Voorgaande houdt in dat mensen die nog doorwerken, maar wel al eerder konden, nu benadeeld worden ten opzichte van mensen die wel met vervroegd pensioen gingen zo gauw het kon.

    Hier mee ontstaat een situatie dat de doorwerkers, ten opzichte van de vroeggaanders, straks ongeveer 1000 euro bruto per jaar minder krijgen, zo lang zij leven.

    Hier zit een ongelofelijke oneerlijkheid,

    Immers, de mensen die doorwerken, doen wat de regering wil, en nu krijgen ze, nu ze zowat ook moeten stoppen, een mes in de rug.

    Daar naast worden stoppers en doorwerkers simpel ongelijk behandeld.

    Mij eerste advies n.a.v vorige is dan ook: DOE NOOIT WAT DE REGERING WIL

    Maar daar naast zoek ik naar mogelijkheden dit aan de kaak te stellen en op te lossen.

    Wie zit hier ook mee en wil met mij optrekken tegen dit onrecht?

    Wie weet er oplossingen?

    Bij voorbaat dank

    Huib

  • eeveert

    Ik zit ook met dat probleem, zou volgend jaar heel graag willen stoppen ben dan 65 heb dan 50 jaar gewerkt.

    Krijg ik te horen dat mijn pensioen word verminderd, voor mij betekend dat 265 euro netto per maand minder.

    Heb de PMT hierover gebelt men zegt werk maar een half jaar langer en het is weer aangevuld

    Het is onvoorstelbaar dat dit mogelijk is, maar ja de oudjes blijven gewoon doorwerken , lang leve de jeugdwerkeloosheid

    Eeveert

  • eeveert

    Mijn vorige reactie is cynisch bedoeld leve de jeugdwerkeloosheid.

    Natuurlijk had ik graag plaats gemaakt voor de jeugd.

    Ik heb een leuke baan en het liefst neem ik een jonger iemand mee om hem in te werken.

    Maar helaas wordt dat tegen gewerkt en moeten wij doorwerken wie weet hoelang nog.

    Wat Huib zegt is een verstandige opmerking doe nooit wat de regering wil.

  • eeveert

    Antwoord PMT

    De overgangsrechten worden in 2014 voor 85% toegekend Cao-partijen hebben afgesproken de overgangsrechten vanaf 2014 maar voor 85% toe te kennen. Hiermee wordt de oorspronkelijke ambitie hersteld die sociale partners hadden bij de invoering van de regeling.

    Waarom worden de overgangsrechten maar voor 85% toegekend? De overgangsregelingen zijn in 2006 in het leven geroepen voor diegenen die wel VUT-en vroegpensioenpremie hadden betaald, maar geen gebruik meer konden maken van die regeling. Onder voorwaarden kregen zij zo de mogelijkheid om toch eerder met pensioen te gaan. Sinds 2006 zijn de overgangsrechten een stuk hoger geworden als gevolg van de gestegen levensverwachting. Door de overgangsregelingen 15% te verlagen, komen ze weer op het oude niveau van 2006. Werkgevers- en werknemersorganisaties herstellen daarmee het ambitieniveau zoals dat ooit bedoeld is.

    Hoe kunt u toch op een hoger pensioen uit komen? U kunt eventueel door middel van pensioeninkoop uw pensioen aanvullen. In 2015 zal ook de pensioenleeftijd omhoog gaan. U kunt er dan ook voor kiezen langer door te werken.

    Alles kan tegenwoordig, ik was van plan volgend jaar te stoppen want er zijn genoeg werkelozen.

    Sorry werkelozen maar de oudjes moeten doorwerken, dat is wat men wil en dan doen we dat maar.

    Ik kan dan zeggen, dat ik 51 jaar gewerkt heb en dat is ook wel bijzonder.

    Het is alleen jammer dat ik meer in de ziektewet zit dan dat ik werk . Maar ja dat krijg je als je ouder wordt.

    Onze regering weet namelijk heel goed wat zware beroepen zijn.