Uitstel pensioen volgens premievrije polis uit 1984?

  • Arina

    Binnenkort word ik 60 jaar en ga van Philips een pensioentje van € 55 per maand ontvangen vanwege een premievrije polis per 1984. Bij die premievrije polis staat in een toelichting vermeld dat de ingangsdatum van het ouderdomspensioen naar een later tijdstip kan worden verschoven.

    Omdat mijn partner 65+ is en mijn pensioen in mindering wordt gebracht van zijn AOW-partnertoeslag, wil ik mijn pensioen 5 jaar uitstellen. Volgens het Philips pensioenfonds kan dat niet omdat ik niet meer werk.

    Volgens de huidige fiscale wetgeving moet er bij uitstel van de pensioendatum inderdaad worden doorgewerkt maar mijn vraag is of deze fiscale wetgeving ook mijn mogelijkheid van uitstel pensioendatum volgens mijn premievrije polis uit 1984 overruled?

  • Peter Jung

    Hallo Arina,

    Je pensioen is premievrij gemaakt onder de toenmalige Pensioen- en SpaarfondsenWet.

    Je kan Philips daarop wijzen.

    Ik ken de huidige Pensioenwet te slecht om te kunnen aangeven dat alle oude tot dat

    moment premievrije polissen vanaf dat moment ook onder de Pensioenwet vielen.

    Ingang Pensioenwet: 01.01.2007.

    Je kan Philips hierop wijzen. Laten zij maar aantonen, met verwijzing naar de wetgeving

    dat je je pensioen niet mag uitstellen.

    Vrgrt,

    Peter