VPF pensioen opbouw

  • <<D?P?T?R>

    Vraagje voor iemand die er wat meer vanaf weet, en mij wil helpen

    2 weken geleden is het buro waar ik voor werkte failliet gegaan, dus 26 mensen staan op straat.

    Nu hoorde ik van een kennis dat er een fonds is dat wanneer je werkeloos bent dat die dan je pensioen opbouw doorbetalen (heb er nog nooit van gehoort maar je weet nooit) dus nu is mijn vraag!! Heeft iemand hier ooit van gehoort?? zoja, zou je dan ff mij willen berichten waar ik info hier over kan vinden.

    De kennis had het over VPF= Voortzetting Pensioen Fonds of zoiets precies wist hij het ook niet.

    grtzzzzzzzzzzzz

  • Simon

    Onderstaande tekst heb ik ff geleend van de “buren” op het net.

    Zie verder www.fvp.nl voor ALLE relevante info.

    Succes.

    Werkloosheid en pensioen

    Als een werknemer 40 jaar of ouder is en onverhoopt werkloos wordt, dan wordt de opbouw van het ouderdomspensioen, gedurende de periode dat hij een WW-uitkering ontvangt, toch voortgezet. De (werkloze) werknemer en zijn voormalige werkgever betalen geen premie meer voor het ouderdomspensioen, omdat de premiebetaling wordt overgenomen door de Stichting Financiering Voortzetting Pensioenverzekering (FVP). Ook het meeverzekeren van een nabestaandenpensioen wordt door de FVP overgenomen.

    Het salaris waarover de door de FVP over te nemen premie (en dus op te bouwen pensioen) berekend wordt, zal vanaf de werkloosheid ieder jaar aangepast worden aan de algemene loonsontwikkelingen in de CAO verblijfsrecreatie.

    Voorwaarden

    Een werknemer komt voor deze FVP-regeling in aanmerking als hij:

    onvrijwillig werkloos wordt en

    vóór of op de eerste werkloosheidsdag de 40-jarige leeftijd bereikt, en

    vóór de werkloosheid al deelnemer was in de pensioenregeling voor de verblijfsrecreatie.

    Aanvragen FVP-bijdrage

    Binnen drie maanden nadat de werknemer werkloos is geworden, ontvangt hij van de FVP een aanvraagformulier. Hij moet dit binnen acht weken ingevuld terugsturen. Een werknemer kan ook zelf contact opnemen met de FVP, Postbus 22667, 1100 DD Amsterdam, telefoon 020 6569151.

  • <<D€P€T€R>

    Simon, hartstikke bedankt voor de info, zal er snel achteraan gaan.

    grtzzzzzzzzzzzzzz