Ik heb een vraag over mijn nieuwe werkgever.
Deze heeft geen pensioenfonds, maar een regeling waarbij de werkgever 7% van mijn bruto salaris bijdraagd/betaald voor een kapitaalverzekering.
Is dit ongunstig of juist gunstig?
Alvast bedankt
Die vraag laat zich zo wat lastig beantwoorden.
Gunstig of ongunstig ten opzichte van wat??
Een vergelijking met “een pensioenfonds” gaat niet zo maar op, omdat er zoveel verschillende regelingen bestaan, dus waarmee vergelijken??
Vaststaat, dat je in ieder geval een pensioenregeling hebt (dat is al een mooi begin).
Het is een regeling op basis van een zogenaamde beschikbare premie, waarbij met een redelijke mate van zekerheid kan worden vastgesteld, dat het geen regeling is die qua pensioenuitkering zal uitkomen op 70% van het laatstverdiende salaris.
Wat de regeling wel kan inhouden is een kwestie van doorrekenen, waarbij een bepaalde salarisstijging in de toekomst dient te worden aangenomen (is dus niet meer dan inschatting), zodat op basis daarvan en op basis van de soort verzekering die daaraan gekoppeld is, een inschatting kan worden gemaakt van het te bereiken pensioen t.z.t.
Zoek een adviseur in de eigen omgeving (of de adviseur die deze pensioenregeling voor de werkgever uitvoert) en ga met hem/haar in gesprek.
Ik moet overigens opmerken, dat de geschetste pensioenregeling (7% van het salaris) straks niet meer kan (vanaf 01-06-2004).
Alle pensioenregelingen dienen dan in principe “Witteveen-proof” te zijn.
Ik zal je nu niet vermoeien met alle zaken die daarmee gepaard gaan, maar misschien kan diezelfde adviseur van de werkgever je daar al op hoofdlijnen iets meer over melden.
Groeten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?