pensioenconsulent ??

• Sjaak

Beste allemaal,

Vorig weekend heeft een vriend van mij seminars bijgewoond in Eindhoven, over pensioenadvies. Ik heb het idee dat dit een organisatie is die mooie praatjes verkoopt, om vervolgens de verkopers aan hun lot over te laten. Dit is natuurlijk slechts een vermoeden, maar die vriend van mij wil er nu nog niet te veel over zeggen, pas als hij volgende week langs komt kan dat. Hij komt dan langs in drie-deling pak, iets wat hij normaal haat. Voordat hij zich er te diep in gaat storten, en vrienden en familie hiermee opzadelt, zou ik graag iets meer van zo'n organisatie te weten willen komen, het liefste voordat hij volgende week komt. Kan ik hem kritisch aan de tand voelen.

Ik weet dat ik jullie niet veel info geef, maar als mensen hier een mening, of feiten over hebben lees ik het graag.

Groet Sjaakie

• Jades

In een weekendje kun je echt geen goede pensioenadviseur worden. Ikzelf zit nu al zo'n 40 jaar in dat vak en weet het soms ook niet precies. Het lijkt me dat uw vriend bij een zogeheten “hit and run” organisatie terecht is gekomen. Ze beloven gouden bergen voor hun eigen portemonnee, maar aan de portemonnee van hun klanten wordt over het algemeen minder aandacht geschonken. Zorg dat het uw vriend blijft!!!!

Mvg

• Simon Kabelfoon

Ik deel het vermoeden van Jades.

Ken je toevallig de naam van de organisatie (misschien wil die vriend van je dat WEL loslaten), dan kunnen we er op dit prikbord vast meer over melden.

• joke (financieel planner)

Het is te triest voor woorden dat telkens weer, ergens in den lande, een organisatie van de grond komt, die pruduktgericht bezig is. Zoals Jades al zegt, we kunnen een ervaring hebben van tientallen jaren, en nog weten we niet alles. Dat blijft natuurlijk, maar een “adviseur” die in één week-end klaargestoomd wordt om op pad te gaan, dat beloofd niet veel goeds.

Hoe denkt die vriend er eigenlijk zelf over ?????? Wat wordt er van hem verwacht ?

Welk voordeel mogen klanten van deze organisatie verwachten en wat levert het hem zelf op ??? Of vult hij slechts de zakken van de heren aandeelhouders ?????

Joke

• Huub

Hola, wat een vooroordelen. Ik lees niets van opleiding, maar van seminars.

Vooruit ik baal ook van die aansmeerders, maar deskundigheid kent vele gradaties hoor. Ook ik begon ooit eens met een actuariele opleiding en dacht al snel alles te weten, welnu te opzichte van de clientele lijkt dat al snel zo.

A.s. maandag is mijn nieuwe pensioenboek voor 2003 (Antwoordenboek Pensioenen) weer klaar; kopen he, vanaf mei is het te bestellen!!

Niet in 3-delig pak geschreven, meestal in de pyama met een brandende pijp.

Gegroet allemaal.

Huub

Huub,

IK heb liever een gesigneerd (dus gratis ???) exemplaar…… :)

Joke

• Huub

Dat is goed Joke; stuur me een postadres, in mei stuur ik je de nieuwe editie op.

Overigens; is er nog een liefhebber hier?

De eerstvolgende die zich meldt krijgt een gratis boek.

groet

Huub

Leuke reactie Huub (ik heb mijn adres inmiddels naar je toe gestuurd per mail)

Ik ga het zeer zeker lezen !

Joke

• Huub

Inderdaad; dat kan ik bevestigen.

• Simon Kabelfoon

Goedenavond Huub,

Ik wil graag die tweede liefhebber zijn.

Adresgegevens zijn onderweg.

Zal met veel honger het boek verslinden en doorgeven aan collegae. AKKOORD!!??

Groeten.