Vanaf wanneer??

• Karel

Vanaf wanneer wordt er door werknemers eigenlijk pensioen opgebouwd in Nederland.

Ik heb vroeger (1965-1973) in de Staatsmijn Maurits gewerkt, en vraag me af, of ik daar ook pensioen heb opgebouwd. Wellicht weet iemand (als ik toen inderdaad pensioen heb opgebouwd) bij welk pensioenfonds dat is geweest. Of misschien heeft iemand tips hoe ik hier achter kan komen.

BVD

• Simon Kabelfoon

U kunt eens informeren op onderstaand telefoonnummer.

Uw naam, geboortedatum en/of sofinummer zal doorgaans voldoende zijn om voor u na te gaan of en hoeveel pensioen er is opgebouwd.

Mijnbedrijf, St. Beambtenfonds voor het Postbus 4471 6401 CZ HEERLEN ( 045) 5763333

Mijnwerkersfonds van de Steenkolenmijnen in Limburg, St. Algemeen Postbus 4471 6401 CZ HEERLEN ( 045) 5763333

• joke (financieel planner)

Karel,

Om nog even op jouw eerste vraag terug te komen. Vanaf de leeftijd van 25 jaar beginnen de meeste werknemers met opbouw van hun pensioen.

Joke

• Karel

Bedankt voor jullie snelle reactie. Wanneer nog iemand tips of opmerkingen heeft, dan hoor ik dat graag.

mvg

• M. Alvares

Karel,

Zoals joke schrijft begint de pensioenopbouw conform de meeste pensioenregelingen op de 25-jarige leeftijd. Echter door de invoering van het vroegpensioen, zie je steeds vaker dat de beginleeftijd van de pensioenopbouw vóór de 25e komt te liggen.