Beste Simon,
Bedankt voor je uitvoerige reactie. Mijn herinnering begint niet te leven bij het woord Pensioendesk en als ik je verhaal goed begrijp is ook dat een organisatie die het primair om de handel gaat en ik herinner mij toch meer uit dat Telegraaf artikel dat er maximale vrijheid en onafhankelijkheid was. Ik woon overigens in de driehoek Eindhoven / Den Bosch / Tilburg en het gaat om mij en mijn echtgenote en niet een hel bedrijf. Groeten Bart WeijersSimon Kabelfoon schreef:
>
> Bart,
> Vermoedelijk gaat het om “de Pensioendesk”.
>
> Zie nader bericht via onderstaande link:
>
> http://www.pensioendesk.nl/adviesopmaat/adviesrapport.asp
>
> Let wel op!!
> De Pensioendesk is als zodanig niet een adviesbureau, maar
> een franchise-organisatie.
> Dat houdt zoveel in, dat adviseurs (vrijwel allemaal
> verzekeringstussenpersonen) lid worden van die club en tegen
> betaling van een vergoeding gebruik kunnen maken van diverse
> centraal aangeboden diensten, kennisbanken etc. etc.
> Mankeert helemaal niets aan,. maar uiteindelijk ben je wel
> afhankelijk van de kwaliteit van de adviseur die onder dit
> label optreedt en daar kunnen nogal verschillen tussen zitten.
> Toeval bestaat niet zegt men.
> Nog geen week geleden een gesprek bijgewoond met een adviseur
> die werkzaam was voor een bedrijf dat lid is van Pensioendesk
> en een ondernemer die met pensioenvragen zat.
> Laat ik zeggen, dat hier een heel vrije interpretatie werd
> gegeven van de zogenaamde “Witteveen-regels” die op
> pensioenregelingen van toepassing dienen te zijn (of bij
> bestaande regelingen uiterlijk 01-06-2004 geregeld dienen te
> zijn).
> Ik ben er overigens van overtuigd, dat dit niet maatgevend
> zal zijn voor de adviseurs die tot deze franchise-organisatie
> behoren, maar wil er maar mee aangeven, dat de kwaliteit van
> het advies voor een belangrijk deel afhankelijk is van degene
> die het uitvoert en de kennis en kunde die die met zich
> meebrengt (dit ondanks alle beschikbare bronnen binnen de
> organisatie).
>
> Pensioendesk is er overigens in de vakpers heel duidelijk over.
> Zij bieden dit advies tegen een vaste prijs aan, maar
> verwachten er wel veel leads (potentiele nieuwe klanten) uit
> te verkrijgen.
> Dat is ook het uiteindelijke oogmerk van de aanpak. (Bron:
> Assurantie-Magazine van heden.)
>
> Moeilijk te beoordelen of de prijs gerechtvaardigd is voor
> het te verwachten schriftelijke advies met mondelinge
> toelichting, omdat ik de concrete inhoud van het rapport niet
> ken.