Beste allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Na ruim 20 jaar te hebben samengewoond is mijn partner begin dit jaar overleden aan aids. Zij werkte, had een goed betaalde baan en alles, en ook een pensioen.
In 2001 hebben we een brief naar de verzekeringsmaatschappij (Nationale Nederlanden) gestuurd met de vraag of de extra pensioenpremies voor overwerk uitsluitend voor extra partnerpensioen te gebruiken. We wisten toen natuurlijk al lang hoe het met haar gezondheid stond, en dachten dat het juist goed was een extra inkomen voor “de dag dat” te regelen. Na 3 maand niks te hebben gehoord, hebben we maar eens gebeld. Telefonisch zeiden ze ok, maar we hebben nooit een polis gezien waar dat op stond.
Nationale Nederlanden wil mij nu alleen maar pensioen toekennen volgens de basisregeling en zegt dat het extra partnerpensioen uit de overwerkregeling onder valse voorlichting van mijn overleden partner is aangevraagd.
Ik snap hier echt niets van: je betaalt extra premie voor een pensioen en als ze moeten betalen, is het ho maar. Ik vraag toch ook de premie voor de inboedel niet terug als er een jaar lang is ingebroken?
Moet die slogan zo langzamerhand niet worden: wat er ook gebeurt…..we betalen toch niet?
Wie o wie kan me helpen?