Beste Yvonne,
Zo op afstand is het moeilijk te beoordelen welke oplossing voor jouw pensioenvraag nu de best passende is.
Ik lees iets over een pensioen waaraan de werkgever 1% betaalt (1% waarvan??), een lijfrentepolis die gekoppeld is aan een spaarloonregeling en het feit, dat je diverse offertes (voor welk type verzekering of andersoortig product??) hebt opgevraagd.
Je hebt ook vastgesteld, dat jouw pensioen niet geweldig geregeld is.
Om tot een beetje fatsoenlijk advies te kunnen komen is het van belang om inzicht te krijgen in:
- welke arbeids-/pensioenhistorie heb je reeds?
- wat is de gezinssituatie (i.v.m. eventuele nabestaandenvoorzieningen)?
- wat is de geboortedatum van jouzelf en eventuele gezinsleden?
- wat is de huidige inkomens-/pensioensituatie?
- welk doel heb je zelf voor ogen (welk pensioeninkomen (netto) vind je naar de huidige omstandigheden/normen voor jezelf adequaat)?
- welke lijfrenteverzekering loopt er reeds?
- is er sprake van een eigen woning/hypotheek? Zo ja, hoe ziet dat er uit?
en gaandeweg bij een inventarisatie zullen er mogelijk nog aanvullende vragen beantwoord dienen te worden.
Op basis van die informatie kan in ieder geval een inventarisatie worden gemaakt, waarna pas gezocht kan worden naar passende oplossingen, die zowel in de netto-sfeer (sparen/beleggen) en/of in de bruto-sfeer (lijfrenteoplossing) kunnen komen te liggen.
Pas dan lijkt het het goede moment om gericht offertes op te vragen bij deze en gene aanbieder.
Wanneer je dat wilt wil ik je bij die inventarisatie wel verder helpen, maar de benodigde informatie zou ik dan niet over het prikbord laten gaan, maar rechtstreeks op mijn mail-adres simon@kabelfoon.nl.
Verder dan die inventarisatie en oplossingsrichtingen zal ik niet gaan.
Kosten?? Geen.
Pak af en toe een zaak op die me leuk lijkt en hobby er dan lustig op los.
Hoor wel of je van de mogelijkheid gebruik wilt maken.
Groeten.
Simon.