100% pensioen

• Teun Steketee

Ik heb nooit begrepen waarom een pensioen zo nodig minder moet zijn danm het laatst genoten salaris. Ik werk en heb niet zo veel tijd om allerlij leuke dingen te doen. Straks dan heb ik gewoon meer nodig om te kunnen duiken in de azoren, om te hang gliden in Thailand en de winter te ontsnappen in Mexico. Wat een flauwe kul eigenlijk.

Wie zou er op tegen zijn om gewoon een beetje meer aan premie te betalen en dan op 100% uit te komen (of misschien wel meer als je 45 jaar lang er aan mee gedaan hebt).

Pensioen fondsen , ja veel beter dan AOW natuurlijk want wat je inzet staat er gewoon en wordt niet gelijk opgemaakt (romme, romme , romme wat heb je toch gedaan).

Ik vindt ook dat bij voldoende garanties mbt tot de eigen pensioen voorzioening je gewoon uit de AOW moet kunnen stappen (de premie betaling bedoel ik), je kan het zelf veel beter en dan hoef je niet in je rats te aitten dat het systeem zichzelf heeft opgebalzen , met geen geld in de kassa, tegen de tijd dat je er gebruik van gaat makaen.

Ok kom maar met de tomaten en rotte eieren

Teun

• René

Hiep hiep hoera Teun,

Laat ze maar komen met de eieren en de tomaten, ik sta naast je!

Opzouten met al die omslagstelsels!

Dat geldt ook voor de WW-premie, wat een flauwekul, ik geloof dat ik die alleen maar voor andere betaal.

René

• Paul

en de vraag was?

• Teun Steketee

Wel, ik dacht dat het uit de text duidelijk was, waarom nemen we allemaal genoegen met het opmaak systeem. Het is toch van de gekke dat een particulier systeem als het ware je p[remie opdpaart, het is daar het kan niet kapot, en de overheid mijn moeizaam verdiende pensioen gelijk uitkeert aan de eerste de beste jan (of Kalzien) Doedel, wie niet eens wat in de pot heeft gestopt

Duidelijk nu Paul?

Teun