adviseurs

• marcel

Ben net overgestapt naar een nieuwe werkgever, en krijg steeds adviezen om me oude polis om te laten zetten naar de nieuwe polis van me nieuwe werkgever.

Maar ben een beetje voorzichtig met die adviseurs, want ze praten allemaal naar hun eigen hachje.

Waar zit nou een echt onafhankelijke adviseur die me tips kan geven.

En worden pensioenen altijd belegt, en krijg je ook gegarandeert/

mail ook effe prive over info pensioen

bedankt

• Simon Kabelfoon

Het hangt van nogal wat factoren af of een overdracht van pensioen van oud-werkgever naar nieuw-werkgever zinvol is.

Dat laat zich niet in een paar woorden samenvatten.

Wanneer u dat wilt wil ik best het voorstel van de adviseur van werkgever-nieuw voor u beoordelen.

Wat dan nodig is is de pensioenpolis van de oudwerkgever, het voorstel tot waardeoverdracht (als dat er tenminste is) en het voorstel van de nieuwe pensioenregeling.

Aan u of u daar gebruik van wil maken. Ik heb er verder geen belang bij (doe deze zaak immers niet), dus mag u op een onafhankelijk advies vertrouwen.

Met betrekking tot beleggen of garantie, dat is afhankelijk van welke regeling/verzekeraar u wordt aangeboden. Het is zeker niet zo, dat pensioenen tegenwoordig alleen nog maar op (risicodragende) beleggingen plaatsvinden.