prepensioen

• dieter

Geacht forum,

Door een reorganisatie gaat dit figuur het prepensioen in en wel op een zodanige leeftijd dat hij vind dat hij van zijn hobby die hij beoefend zijn vak wil maken en zo'n 2 tot 3 dagen wil gaan werken bij een werkgever of op freelance basis.

Nu mijn vraag: Hoeveel mag,kun je bij verdienen als je geprepensioenneerd bent.

Alles op legale wijze .

mvgr Dieter

• Huub

Welke hobby is dat?

Maar even serieus; je mag verdienen zoveel je wilt, mits het maar echt pensioen is wat je beurt; want bij pensioen is er echt sprake van ontslag.

Bij VUT en wachtgeld gelden andere regels; dus let op.

• dieter

Ik geef al jaren ehbo les in mijn vrije uren en met deze arboregels waarbij iedere werkgever bhv,ers in dienst moet hebben is daar werk zat in.

mvgr Dieter

• Huub

OK Dieter; er zal geen concurrentiebeding spelen; het is nuttig werk; is iets wat ook lang volgehouden kan worden, denk ik.

Succes en geniet ook van je pensioen!

Huub

• Teun Steketee

Dieter je hebt mij razend nieuwsgierig naar je leeftijd gemaakt. Dus zeg het eens , hoe oud ben je eigenlijk? Die hele oude EHBO knakkers hadden vroeger wel achterhaalde ideen, maar jij bent wat dat betreft denk ik aardig bij de tijd?

Groeten , Teun

• dieter

Dag Teun, vanaf 55 jaar kun je met prepensioen, het bedrijf waar ik nu werk voegt twee locaties bij elkaar, je houd dus indirecte functies over waarbij ik, nu ben ik 57+ en wordt mij het prepensioen aangeboden waar ik gebruik van ga maken.

Mijn functie ARBOcoördinator wordt geschrapt op zich is dit geen probleem want de arbo zaken worden bij P&O onder gebracht. En wat mijn leeftijd aangaat toch wel een beetje te jong om helemaal niets te doen, vooral omdat ik EHBO leuk vindt om te doen.

mvgr Dieter

• Teun Steketee

Beste Dieter, wel ne joh! Niks doen daar kan je oud mee worden , kijk maar eens naar all die ambtenaren. Oh, sorry dat weet je natuurlijk zelf ook wel, je bent toch ambtenaar geweest? :-) En 57 is toch wel all aardig “belegen”. Dat geleuter over verhogen van pensioen leeftijden , AOW en zo, nee dat is natuurlijk je reinste waanzin. Hoeveel van die 65 ers zie je niet sidderend van ellende op een gesubsidieerde electrische stoel rond snorren. Die 8 jaar die je nog hebt , maak er goed gebruik van , werken, je bent niet goed wijs man! Ideetjes waar je misschien wel wat in ziet, als je je gaat vervelen , een 25 jaar jongere vrouw, een tweede huisje in de tropen, een oude Bentley restaureren, Orchideen clonen , ik noem maar een dwarsstraat.

Het beste Dieter en voorkom dat je af gaat als een gieter (slaat nergens op , maar het rijmt :-) )