Beste Huub, en Simon,
Allereerst mijn dank voor jullie reactie. Ik zal proberen de situatie wat duidelijker te stellen. Ik ben bijna 59 jaar, en werk sinds 1971 bij deze werkgever. (gezondheidszorg). Daarvoor heb ik nog pensioen op gebouwd bij de overheid, wat ik heb laten verrekenen bij mijn huidige pensioenfonds de PGGM, zodat ik per heden bijna 35 pensioen jaren heb.
Nu kan ik met 60 jaar gebruik maken van de OBU(een overbruggingsuitkering), of van de FLEX.
De eerste optie is voor mij financieel niet aantrekkelijk, daar ik te veel moet laten vallen(ongeveer 15% netto). Doch deze regeling is alleen als je 60 wordt.
Wil je gebruik maken van de Flex, dan kun je hier elk jaar na je 60-ste gebruik van maken, zoals ik heb begrepen.
Als ik nu wat later, dus langer doorwerk, en gebruik ga maken van deze regeling, dit kan namelijk elk jaar tussen 60 en 65 jaar, stijgt in verhouding mijn ouderdomspensioen met ongeveer 2500 tot 3000 euro per jaar.
Zodoende verdubbeld deze ouderdomspensioen bijna in de laatste 5 jaar.
Deze progressieve op bouw begrijp ik niet. Ik heb begrepen dat als ik voor de OBU zou kiezen de laatste 5jaar de premie door de PGGM betaald wordt.
Hoe zit dit echter met de FLEX???
Hopende wat meer duidelijkheid te hebben geschapen, verblijf ik met vriendelijke groet, en zie de reacties met belangstelling tegemoet.
vr. gr jan