10 beste methodes om alimentatie te voorkomen en ontwijken

• Teun

Ik denk dat we wel 10 goede maniertjes hier neer kunnen zetten. Ik start met de meest logische. Niemand wil natuurlijk pensioen kwijt raken aan een relatie uit de oudheid die al lang vergeten is.

1. Goede huwlijkse voorwaarden, die alles strikt gescheiden en dus eerlijk houden.

Wie volgt?

• Simon Kabelfoon

Geen relatie aan gaan.

Ga je die wel aan, dan gewoon voor de gevolgen opkomen en verder niet zeuren.

• Huub

OK Simon; maar soms gebeurt het toch he? De genen willen immers voorwaarts!

Teuns vraagstelling bevat een oordeel over eerlijkheid; daar wil ik niet op in gaan; dat station is al lang achter ons.

Dus mijn 1e tip voor geval je je niet los voelt met een pensioenclaim van je ex

:

Als je afspreekt dat je dingen samen opbouwt, moet je ook eerlijk verdelen; als pensioen daarbij te ver van het bed komt (in tijd gezien) kun je verdelen via uitruil met andere goederen; en dan ben je helemaal los.

• Simon Kabelfoon

Huub!!!

Nu voeg je ook al biologie toe aan het vakkenpakket!

• Teun

He! wat is dat nu voor een geleuter over eerlijk delen??? Oh, ik snap het al, naar inbreng, ja daar ben ik het wel mee eens.

En over dat gepasseerde station, ik moet in slaap gesukkelt zijn want kan mij dat station niet herinneren.

Ik heb wel de laatste 25 jaar in vele landen gewoond en gewerkt , en daar moeten ze niets van die flauwe kul hebben. Zou toch niet eerlijk zijn als een lamlendige kerel na scheiding de helft van het kapitaal van zijn vrouw opeist, hij heeft toch ook handen om te laten wapperen?

Teun

Teun

• Teun

Trouwens, ik had wel verwacht dat onze financiele planner nu moord en brand had geroepen :-)

Teun

• Teun

Ok dan geeft ik er nog een.

In het buitenland in het huwlijk treden, huwlijks contract met de buitenlandse (lees meer man vriendelijke ) wet als referentie.

Nog beter met een buitenlandse trouwen uit dit land wat vele voordelen heeft, maar dat is een heel ander onderwerp. :-)

Groeten teun

• Paul

Even heel practisch: als je geen verdeling van pensioen wilt zijn er 2 tips: niet trouwen of dit bij huwelijkse voorwaarden regelen voordat je “ja ik wil” zegt.

Technisch gezien kun je e.e.a. ook nog regelen in een echtscheidingsconvenant, maar meestal is dat niet het beste moment voor dit soort zaken.

Met vriendelijke groeten,

Paul

• joke (financieel planner)

Waarom zou ik moord en brand roepen… ?????? Ik heb gewoon een rijke vent getrouwd !!! :D:D Dus, ik zie het probleem niet !

Joke

• joke (financieel planner)

Nog een methode om alimentatie te voorkomen. Zorgen dat jij degene bent die de alimentatie vangt :D:D (ik weet alleen niet of dat een bevredigend gevoel geeft.. )

Joke