AOW versus zelf doen

• Teun

Hi, als je nu een heel werkend leven, zeg maar 45 jaar, AOW premie betaald dan is dat nogal wat met de samengestelde interest and mischien een gedeeltelijke investering in aandelen. Naar mijn gevoel betaal je gewoon te veel en kan je het beter zelf doen. Is er iemand die de paralel kan trekken, “zelf doen versus AOW via het omslag stelsel?”

Interessant gegeven dat later het ontpotten van het spaargeld natuurlijk belasting vrij is.

:-)

Teun

• Huub

He Teun, weet jij het antwoord op “WAO en zelf doen”?

• Huub

Zo kunnen we nog wel even.

Dat van die AOW hebben we al gehad hier, ook met jou.

Zolang je dit soort basisverzekeringskennis niet opneemt kom je niet verder.

“Een mens laat door soms zijn mening bij te stellen, zien dat hij tot leren in staat is”.

• Teun

Huub, “bonus malus” op volks verzekeringen. Geen claim , dan korting tot het na verloop van tijd door de gespaarde premie niets meer kost? Als je er als maar gebruik van maakt meer premie? Zal wel weer iets op tegen zijn denk ik?

Teun

• Teun

Beste Huub, je kan het niet met een verzekering vergelijken, opgedrongen of niet. De 65 jaar staat vast, de 45 jaar of meer betalen ook. Vergeet even al het losse grut wat voor niets meelift. Gewoon in een potje met rente, neem inflatie in ogenschouw, rente over rente (telt flink aan , een lange tijd) levensverwachting (zit in je genen en het pakje tabak). Nou voor mij een geweldige opgave om uit te rekenen, maar ik heb the gut feeling dat het een stuk leuker uitpakt ook voor de nabestaande als je plotseling voortijdig het opgeeft. Hub jij bent een slimme vent, dat reken je natuurlijk zo met een of andere formule van La Place uit :-)

In afwachting, Teun

• joke (financieel planner)

:D:D:D

• weeriemand

Teun,

Aangezien u kennelijk toch niets anders te doen heeft, stel ik het volgende voor: start een verzekeringsmaatschappij. In uw visie moet daar meer verdient worden dan op beleggen. Mooie investering toch? En uw termen: de klagers zijn al 6 ft under.

• Teun

Joke en “stuck for words”, dat ik dat nog mee mag maken :-)

• Teun

Ja, niet zielig doen? Wat harder aan pakken, initiatief ontwikkelen, eigenreserves gebruiken, hand ophouden (wel dat is het natuurlijk). De grens moet natuurlijk wel behoorlijk getrokken worden, 20, 40, 60% arb. ongeschikt, flauwe kul, je bent het of je bent het niet. Zelf in een gratis electrisch karretje kan je kranten bezorgen, waar of niet.

Ok begin maar met eieren te gooien

Teun

• Teun

Hallo mijnheer met de verzonnen naam, nee hoor , ik heb het erg druk. Je moet niet vergeten dat ik op mijn 14e ben gaan werken (well nog jaren avond cursussen en PBNA gedaan heb) en nooit mijn hand opgehouden heb. In mijn jonge jaren heb ik aardig gedwongen ader gelaten, maar toen ik het door kreeg “met der woon” er tussen uit geknepen. het vreemde is nu dat ik op mijn toekomstige AOW een strafkorting krijg voor de jaren dat ik geen premie betaald heb. Mijn buurvrouw die op haar 16e achter de kassa van Albert Heijn geplukt is door buurman, en nog nooit AOW premie betaald heeft, krijgt wel het volle pond. Nu breek mijn klomp, was het niet dat deze in Nederland als zo vaak gebroken is dat het zelfs met super glue niet meer te doen is. Maar, ik heb de premie die ik in Nederland betaald zou moeten hebben opzij gezet, en de uitkomst daarvan straks stukken beter dan de gemiste AOW.

Dag meneer met de verzonnen naam, doe Joke de groeten van mij als je ze ziet :-)