te late aanmelding pensioen

• anneke

Uit gegevens van het PGGM, het verplichte pensioenfonds voor doktersassistentes en hun werkgevers, blijkt dat tien procent nog niet door hun werkgever is aangemeld.

Ik ben al gedurende 5 jaar een daarvan.

Ik las ook dat aanmelding met terugwerkende kracht niet mogelijk is.

Klopt dit en zo ja, kan ik mijn werkgever hiervoor financieel aansprakelijk stellen?

Alvast bedankt,

Anneke.

• Huub

Maar jazeker; de werkgever is in gebreke. Schrijf een brief en eis aanmelding met de grootst mogelijke teruwerkende kracht. Vervolgens zal de werkgever je moeten compenseren voor het verlies over de niet pensioengevende diensttijd.

Je kunt overigens wel verwachten dat je een eigen bijdrage terugwerkend moet betalen, zo die er is bij PGGM.

Maar misschien kun je ook gewoon advies vragen bij PGGM nu dit zo onder de belansgtelling staat; er zal er wel een speciale versnelde procedure mogelijk zijn.

Huub

• Rinus

Ik denk dat als je het in je leven goed geregelt heb het pensioen slechts een klein deel van het totale imkomsten plaatje is. Je kan je dan ook afvragen of voor zo'n klein stukje van een klein stukje al die moeite wel waard is. Maar ja als het systeem een beetje op wil laden , ga gerust je gang.

Rinus

• joke (financieel planner)

Rinus,

Ik denk dat het hier meer om het principe gaat. Bovendien is pensioen uitgesteld loon….

Joke

• Huub

Juist in een tijd dat mensen frequent van baan naar baan hoppen is het belangrijk de stukjes onderweg te hebben, te lijmen en op termijn van te profiteren.

Wat zou er gebeuren als je - in de omstandigheid dat je pensioenfonds jou niet kent - invalide wordt of overlijdt?

• Teun (financieel onbenul)

Hoppen Huub, well bed hoppen of baan hoppen , ik heb het er niet op begrepen. Doot dik en dun met de company meegaan die dan goed voor je zorgt (100% pensioen en geen angst voor baan verlies). Zelf nu al 40 jaar bij dezelfde baas , door slechte en goede tijden. Wat mankeert die hoppers toch. Ik zal wel weer iritant gevonden worden.

• Huub

Het is hier niet de vraag of jij het er op begrepen hebt; het is een feit dat het gebeurt.