Hoi,
In december heb ik een vraag geplaats op dit forum en van Huub een uitgebreide reaktie gehad. Het ging om het pensioen van mijn vader waar mijn moeder nog recht op heeft, omdat dit tijdens de scheiding niet verrekend is (1989/boon/van loon-verhaal). Mijn moeder heeft mijn vader schriftelijk benadert, maar hij doet tot op heden niets. Stuurt alleen een belachelijke brief met een hoop frustratie van vroeger. Mijn moeder overweegt nu de advocaat in te schakelen, maar heeft geen idee hoe het verder zal gaan. Heeft hier iemand ervaring mee? Gaat zo'n procedure erg lang duren of is het een kwestie van een briefje, deurwaarder en vervolgens de verplichting om maandelijks te betalen of kan het met een beetje pech, dat hij helemaal niet mee werkt, een gezeur van jaren worden..met uiteraard torenhoge kosten van een advocaat. Mijn moeder wil niet teveel kosten maken. Kan iemand mij aangeven hoe lang zoiets in de regel gaat duren en hoeveel een advocaat zou gaan kosten. In het convenant is dus niets tav pensioen geregeld. Ik begrijp dat dit lastig is om te beantwoorden, maar ik zou het fijn vinden om toch een indicatie te hebben, om te kunnen inschatten of ze deze toestand wel/niet moet aangaan.