Uit laten betalen van een deel van het pensioen

• Peter

Hallo, ik heb een vraag. Ik werk voor een multinational, en voor een deel in het buitenland. Nu heb ik later eiegenlijk geen zin om belasting te betalen over een pensioen in Nederland wat in het buitenland is opgebouwd. Nu heeft het Nederl;andse pensioen fonds eerst gezegt , ja tot 25%, van wat in het buitenland opgebouwd is, maar nu is dat aanbod ingetrokken omdat het van de fiscus niet mag. Maar wat heeft de fiscus nu te maken wat ik als niet ingezetene in het buitenland gespaard heb voor een oude dag. Want dat is het toch?

Peter

• joke (financieel planner)

Volgens mij heeft Peter last van een identiteitscrisis ??? Heet op zijn tijd Teun of Rinus en nu dus Peter ????

Of ik moet me heel sterk vergissen…..

Hoe dan ook, U zijt gegroet !!!!!!

Joke

PS: Laten we het ook eens over de belastingvoordelen hebben die expats tijdens hun werkzame leven genieten … (of gaan we alleen aan de bel trekken als we een beetje belasting over een pensioen moeten betalen ?)

• Teun

Hi Joke en Peter, ja daar weet ik alles van. Je betaalt gewoon belasting in het land waar je werkt. De multinationaal geeft je dan vaak een tijdelijke salaris verhoging die dit dan compenseert, maar dat heeft er niets mee te maken. Het is natuurlijk zo dat er maar weinig landen zijn die zo veel belasting heffen als Nederland, en dan okl op alles (er is geen ontsnappen aan). Dan ook weer op de diensten en goederen.

In een loop alles wegbelast, Voorbeeld, ik verdien 1 euro, waar ik door inkomsten belasting maar 50 cent van krijg. voor die 50 cent koop ik benzine en daar gat dan weer 40 cent van naar de belastingen. Wel, 10 cent heeft de eerste loop overleeft.

Ik blijf wel in het buitenland, benzine is waar ik nu ben (om bij benzine te blijven) 25 Euro cent en ik verdien netto 2.5 keer wat ik nederland zou krijgen.

En als ik een koud neus will halen , dan stop ik mijn hoofd wel in de koelkast.

Dag Joke en Peter

Teun