Ik heb omstreeks juni 2002 (in ieder geval binnen de 2 maanden die wettelijk zijjn vastgesteld) een aanvraag ingediend bij mijn nieuwe pensioenverzekeraar voor de overdracht van mijn pensioen via mijn vorige werkgever.
Door allerlei fouten bij zowel de nieuwe als de oude pensioenverzekeraar ( en ik heb herhaaldelijk (aantoonbaar) herinnerd) heb ik in januari 2004 een offerte gekregen voor de overdracht.
Er doen zich nu twee zaken voor:
1) door het slechte beursklimaat en het risicoprofiel van mijn oude pensioenverzekering heeft de uitermate grote vertraging geleid tot een EXTRA verlies op mijn pensioentegoeden.
2) door de verlate inleg in de nieuwe pensioenverzekering en het feit dat mijn salaris inmiddels +/- 20% is gestegen zal de inbreng minder pensioenjaren opleveren dan indien deze nog in bijv oktober 2002 zou zijn ingelegd, immers mijn salaris was toen nog lager.
Kan ik dit verlies verhalen op één van de twee (oud en/of nieuwe) pensioenverzekeraar?
Bij voorbaat dank aan een ieder die hier iets kan bijdragen.
Ik nodig tevens rechtshulpverleners uit mij hierin bij te staan indien men hier mogelijkheden ziet (graag eerst overleg hierover)