bijverdienen bij VUT

• P. Hoekstra

Ga 1 maart a.s. met de vut.

mag een ik bijverdienste hebben?

• Paul

Geachte P. Hoekstra,

In veel Vut-regelingen is het niet of slechts zeer beperkt toegestaan betaalde werkzaamheden te verrichten indien u een Vut-uitkering geniet. Let wel op: gaat het om Vut of prepensioen? Bij prepensioen is bijverdienen geen probleem.

Met vriendelijke groeten,

Paul

• j.cuypers

Ben in de vut per 5-12-2008.Mag ik bijverdienen en zoja hoeveel

• Rob2

U dient toestemming te vragen aan de VUT-instantie, die vaak toestemming geeft voor maximaal een bedrag waarmee u op uw laaste bruto salaris komt. Bijvoorbeeld 70% uitkering+ 30% bijverdienen = 100

groet,

Rob

• ton bertens

in de vut maar via uitzendburo hoeveel bijverdienen en ook bij de oude werkgever?

• Jorge

Ja hoor je mag bijverdienen maar vergeet niet dat 42% naar de belasting gaat dat doen ze om te stimuleren om te blijven werken. Als je 65 wordt is dat meen ik nog maar 14%.

B)

• Toine

Ik heb een 100% VUT regeling,mag ik bijverdienen?? zoja hoeveel en wat bedraagt de belasting dan ook de bijverdienste.

• rudi

Belachelijke opmerking. Als je een baan hebt en je neemt er nog een naast is dat ook al snel 42% belasting. Heeft niets met “stimuleren van” te maken, maar met gelijke monniken en gelijke kappen

• gerrit

ik woon sinds 2,5 jaar in Duitsland en ben sinds april dit jaar in de VUT en heb nu een zgn 400 euro job (voor Duitsland belastingvrij) en nu blijkt dat ik onder de Duitse belasting plicht val van wege de VUT en vanwege de job ook in Duitsland particulier moet verzekeren als ik later alleen AOW (uit Nederland) ontvang ben ik weer Nederlands verplicht verzekerde , weet iemand daar meer over?