Hallo iedereen,
Een vraag over pensioenen.
Ik werk nu ongeveer 6 jaar bij verschillende verzekeringsaanbieders, (lees assurantiekantoren). Ik ben op dit moment 28 jaar en doe 3 jaar mee met een spaarloon, of sparen via de werkgever.
Doordat ik ontslag heb genomen bij een assurantiekantoor is mijn pensioen sparen premievrij gemaakt. Ik ben bij een andere assurantiekantoor werkzaam alleen hier dreigt een faillisement waarvan ik zeker ben dat ik op straat kom te staan. Door de verschuivingen van verschillende werkgevers komt het mijn pensioen niet ten goede en krijg ik hierdoor verschillende pensioengaten vooral als ik naar de toekomst kijk en ik hoop niet dat het vaker voorkomt maar voordat ik 65 ben is het mogelijk dat ik vaker ontslagen wordt of zelf ontslag neem.
Mijn vraag is:
Ik wil graag een individuele verzekering voor pensioen afsluiten om mijn pensioentekort te dichten. Tevens, en ik weet niet of dit mogelijk is, wil ik de mogelijkheid krijgen om bij een nieuwe werkgever maandelijks een bedrag naar de “nieuw” pensioenverzekering te kunnen overschrijven. Dus de collectieve pensioenverzekering verbinden met de individuele maar kan dit wel???? en stel dat het kan hoe gaat het belasting technisch??? want een individuele kun je van de belasting aftrekken maar een collectieve wordt via het salaris al met de belastingdienst verrekend.
Welke maatschappijen raden jullie mij aan???
Voor de waardes welke ik heb opgebouwd vraag ik een waardeoverdracht aan en gebruik ik als koopsom in de “nieuwe” verzekering.
Graag jullie reactie
Edwin