ind.pens.polis

• antoine

Independer geeft uitkeringsbedragen voor onmiddellijk ing lijfrentes. Die van de mij. waar mijn individuele pens.polis is ondergebracht( shoppen verboden helaas) staan ongeveer het allerlaagst, met bepaald niet kinderachtige verschillen. Zijn die cijfers inderdaad maatgevend?

Kan ik de tussenpersoon/adviseur(bank) hierover een verwijt maken?

BIj voorbaat dank.

• Simon Kabelfoon

Hoezo shoppen verboden??

• antoine

Bedankt voor de reactie. Ergens in de polisvoorwaarden staat dat na afloop van de verzekeringsperiode bij de betr. mij een pensioen moet worden aangekocht tegen de dan bij haar geldende condities. Kan dus niet naar een andere - betere-gaan!

• antoine

Bedankt voor de reactie. In de polisvoorwaarden staat dat begunstigde na afloop van de verzekeringsperiode(pens.datum) bij deze mij. een pensioen moet kopen tegen de dan bij haar geldende condities. Anders shoppen bij betere aanbieders.

• Paul

Gaat het hier om een pensioen of een lijfrente?

• antoine

pensioen, paul

• Paul

Beste Antoine,

Ingeval in de verzekeringsovereenkomst is opgenomen dat u pensioen MOET aankopen bij de betreffende verzekeraar is een praktische oplossing voor één dag bij een andere werkgever in dienst te treden en waardeoverdracht te verzoeken. De verzekeraar is wettelijk verplicht daar aan mee te werken.

Op deze wijze kunt u af van de verplichte aankoop van pensioen bij een voor u ongunstige verzekeraar.

Reken er wel op dat waardeoverdracht normaliter een lang traject is. Een termijn van een jaar is geen uitzondering.

Met vriendelijke groeten,

Paul

• Jan-Hein

Die voorwaarde van shop-verbod is verouderd. Dit is nu verboden. Bij de expiratie kun je zelf kiezen bij welke maatschappij je het levenslange pensioen gaat aankopen.