pensioen opnieuw inkopen

• Arnold

Hallo, allen

Ik ben geswitched van werkgever en heb een pensioen opgebouwd bij mijn vorige werkgever van Euro 20.000

Nu moet ik daar iets meedoen

Inkopen bij het fonds van mijn huidige werkgever of elders beleggen/inkopen

Ik verwacht bij mijn huidige werkgever niet al te lang te blijven en weet niet of het verstandig is me daar in te kopen.

Suggesties hoe te handelen ?

bvd Arnold

• Simon Kabelfoon

In ieder geval via het nieuwe pensioenfonds een “verzoek tot waardeoverdracht” indienen (ook van eventuele andere pensioenstukjes die u in het verleden heeft opgebouwd).

Uw nieuwe pensioenfonds zal dan een waardeopgave opvragen bij uw vorige pensioenfonds en vervolgens een voorstel in uw richting maken wat deze waardeinbreng kan betekenen in uw nieuwe pensioenregeling.

U ontvangt zowel dat voorstel als een kopie van de waardeopgave van uw vorige pensioenfonds.

Op dat moment heeft u in ieder geval de meeste relevante informatie om een vergelijking te kunnen maken.

Wanneer u met die informatie (en aanvullende informatie over het soort regeling dat u had en het soort dat nu op u van toepassing is) terugkomt op dit forum, kan er wellicht meer inhoudelijk iets worden aangegeven over de “kansen en risico's” van een eventuele waardeoverdracht.

Die informatie opvragen heeft voorlopig nog geen enkel gevolg voor u.

Pas wanneer u het voorstel van uw nieuwe pensioenfonds accepteert (tekent voor akkoord) zal de daadwerkelijke waardeoverdracht gaan plaatsvinden.