Echtscheiding

• Jan-Hein

Situatie: Echtscheiding in 1984; viel dus onder Boon/Van Loon.

Bij de boedelverdeling destijds is echter nooit met het pensioen rekening gehouden. Kan de ex-vrouw (na 20 jaar) alsnog aanspraak op een gedeelte van het OP maken?? Volgens mij niet, wat is jullie mening?

Alvast bedankt voor je reaktie.

• Huub

Als Boon van Loon van toepassing is en men was onder gemeenschap van goederen gehuiwd dan is er (wederzijds) sprake van een onverdeelde (pensioen)boedel en dient men de advokaat van destijds hierop te wijzen en te vragen hoe dit alsnog aangepakt kan worden; de advokaat is immers in gebreke gebleven.

Misschien dat verjaring hier een beperkende rol speelt.

Huub

• Jan-Hein

Er is helaas geen convenant meer aanwezig, maar meestal staat in een slotbepaling dat beide partijen afstand doen van toekomstige verhalingen.

Hoe zit dat met verjaring, staat daar een vaste termijn voor?

• Jan-Hein

Mij lijkt in deze situatie strikt gezien dat de ex na 20 jaar nergens meer aanspraak op kan maken, behalve dat zij de advocaat aansprakelijk kan stellen.

• Teun

Het klamme zweet brak me even uit, maar het ziet er naar uit dat je uit de gevarenzone bent. En het ouwe wijfie maar knarsetanden . leuk he? :-)

• Huub

Pensioen behoorde destijds gewoon onder de boedel; dus als het om verjaring gaat zullen de wetsregels wel gelden die van toepassing zijn bij andere boedelbestanddelen zoals opduikende sieraden, vergeten huisraad e.d

Ik weet niets van de verjaringstermijnen.