Partnerpluspensioen

• Ruud

Ik woon samen met mijn vriendin, maar we zijn op dit moment nog niet geregistreerd partner. Beiden werken we bij de overheid en bouwen we ons pensioen op via ABP. We werken beiden nog niet zo erg lang en dus we hebben nog niet heel veel pensioen opgebouwd. Nu kreeg ik van het ABP een brief met de mogelijkheid om voor een eventuele toekomstige partner het PartnerPlusPensioen (PPP) te nemen. Dit zorgt ervoor dat een eventuele toekomstige partner na overlijden meer krijgt (wat ik er van begreep). Nu heb ik hierover wat vragen:

- is het voor ons handig om geregistreerd partnerschap te gaan regelen, met het oog op pensioen en eventuele nabestaandenuitkeringen?

- is het zinvol om beiden het PPP af te sluiten?

Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft. Ik merk zelf dat ik waarschijnlijk mede door mijn nog niet al te hoge leeftijd (<30) nog maar weinig afweet van de details rond pensioenen, maar je kunt bij het PPP uiterlijk 1 november dit jaar instappen, dus ik wil me er toch eens wat meer in gaan verdiepen. Alvast bedankt!

• Teun

Waarom trouw je niet gewoon? Ben misschien ouderwets, maar als de gemeenschap van goederen het probleem is, met een goed huwlijks contract. Zou eigenlijk de “default” moeten zijn maar allas, jaren van rode dominancie.