Promotie & Pensioen

• CorZ

Drie jaar geleden een flinke loonsverhoging ontvangen. Mijn werkgever past nu op mijn verzoek de huidige pensioenregeling aan. Dit pensioen opgebouwd vanaf 1-1-1990 heeft op betaaldatum in 2023 een waarde van ? 80.000 ( excl. winstdeling). Jaarpremie is ? 1350,- volledig betaald door werkgever.

In het nieuwe pensioen is op mijn verzoek een nabestaanden-verzekering opgenomen. De afkoopsom ( sorry, hoogte mij nog niet bekend) van het oude wordt gestort in het nieuwe pensioen.

Het product is een gemengde verzekering met verhoogd kapitaal bij leven.

Op einddatum verzekering in 2023 een gegarandeerd kapitaal van ? 73.209,- (excl. winstdeling).

Bij overlijden voor einddatum is direct een bedrag uitkeerbaar van ? 2200,- in 2004 wat oploopt naar ? 66.000 in 2018 (einddatum).

De jaarpremie hiervoor is ? 3900,- waarvan ? 1150,- (bruto) voor mijn rekening gaat komen.

Zelf sta ik hier niet positief tegenover.

De premiehoogte stijgt zowel voor mijn werkgever als mijzelf fors, terwijl de hoogte van het eindkapitaal vrijwel gelijk is. Enige voordeel in mijn ogen is de nabestaanden-verzekering, maar die wordt dus duur betaald.

Alternatieven ??

• Simon Kabelfoon

Dit voorstel komt mij wel heel onwaarschijnlijk over, want de meerpremie gaat € 2.450 bedragen, waar u, zoals u het stelt, een iets lagere uitkering op einddatum voor krijgt gekoppeld aan een overlijdensdekking van € 2.200 (dat is zo'n beetje 90%restitutie van de betaalde premie) die oploopt tot € 66.000 in het laatste jaar van verzekering.

Da's dus feitelijk nog een nabestaandenvoorziening van niets, die u eigenlijk helemaal zelf financiert met de meerpremie die betaald gaat worden.

Is het mogelijk dit voorstel te faxen, zodat ik dit inhoudelijk voor u kan beoordelen??

(Voor de goede orde, geen commerciele bedoeling mee!)

• CorZ

Mail uw fax-nr aub, dan zend ik het morgen door (alleen het voorstel of ook de fin. bijsluiter.?)

Haal wel de namen van mijzelf, werkgever, verz.mij en ass.kantoor weg om het zoveel mogelijk prive te houden.

Mijn werkgever heeft mij dringend verzocht om na het weekend te ja/nee tegen het voorstel te zeggen en bij ja gelijk te tekenen.

Noot : ik waardeer uw hulp ten zeerste maar een verzekering via u kopen is uitgesloten. Mijn werkgever handelt alle zaken af via dit kantoor en daar kan ik geen enkele verandering in brengen.

• Simon Kabelfoon

Zoals al gemeld, geen commerciele bijbedoelingen mijnerzijds.

Via prikborden doe ik geen zakelijke contacten op, dat hou ik gescheiden van mijn normale dagelijkse activiteiten.

Activiteiten op prikbord op persoonlijke titel ingegeven door een onnatuurlijke vakidiotie zal ik maar zeggen.

Faxen kan op 0174-518307, maar da's een zakelijk nummer (en die fax zal ik niet eerder dan maandag onder ogen krijgen). Vermeld a.u.b. “t.a.v. Simon” op het eerste blad.

Alleen offerte volstaat, fin. bijsluiter niet nodig.

Anonimiseren geen enkel probleem, zolang geboortedata e.d. maar wel leesbaar blijven.

Wanneer eerder antwoord dan maandag of dinsdag nodig is, dan offerte indien mogelijk inscannen en mailen aan simon @ kabelfoon.nl.

Dan reageer ik dit weekend nog.

• Huub

Mijn complimenten Simon; voor je energie!!

groet

Huub

• Teun

We zijn in nde wereld om elkaar te helpen, dus als je een gasturbine hebt met problemen, of een destillatie column die niet goed werkt, laat het dan even weten :-)

• pensionado

Teun ,je zal ongetwijfeld erg veel kennis hebben van erg veel verschillende zaken, maar heb je nu zelf niet in de gaten dat je erg veel mensen irriteerd? Ja dat heb je wel maar je vindt het leuk om te provoceren.

Je houdt een paar prikborden bezig omdat je blijkbaar over genoeg tijd beschikt. ?

drukke baan , grote computers, al dan niet wonend in Thailand of Africa.

Misschien ben je wel werknemer , misschien ben je een grote fantast, wat jij wil zijn zal jij ook zijn.

Maaaaaaar, wat ben je verschrikkelijk, overheersend, vervelend en nadrukkelijk aanwezig met je, al dan niet, aanwezige kennis.

Je komt heel vervelend over en ik denk dat de meeste mensen niet op jouw gehouwehoer, gezever, en gezeik zitten te wachten.

• Teun

wel wel, frustraties, daar weet ik alles van