aanvulling

• Cisco.

Aangezien mij pensioen later niet veel zal zijn, wil ik er nu al iets bij gaan sparen. Je hebt van nationale nederlanden nu zo'n aktie van 30 euro betalen en op je 65ste 900 euro ontvangen per maand. Nu lijkt mij dit best verstandig om te gaan doen, wie heeft er een goeie tip bij welk bedrijf ik wel, en bij wie ik niet moet zijn? En welke regeling 't beste is?

Ik ben nu 26.

• Simon Kabelfoon

Wanneer uw inkomen niet al te hoog is (en u dus weinig “belastingvoordeel” heeft bij dit soort verzekeringsoplossingen) zou ik helemaal geen verzekeringsoplossing kiezen, maar gewoon gaan sparen of beleggen bij de bank.

“verzekeringssparen” is relatief duur vanwege de nodige kosten die in een dergelijk product verrekend worden.

Zeker bij een maandpremie van € 30,== drukt dit enorm op het uiteindelijke rendement (u kunt misschien best die € 900,== per maand halen straks, maar dan zult u veel beleggingsrisico moeten nemen).

'k Ben overigens geen “bankman”, maar een “verzekeringsboer” maar neem het bovenstaande a.u.b. ter harte, het levert u gewoonweg meer op.