nabestaande pensioen

• annemaria

Ik lees vanavond in de NRC dat het ABP het partnerpensioen gaat halveren, geldt dat ook als je al een nabestaande pensioen hebt?

vr. gr. annemarie

• Simon Kabelfoon

Neen,

Het gaat daarbij om het verzekerde nabestaandenpensioen op het leven van een deelnemer die 65 jaar of ouder is.

Zie ook:

http://www.abp.nl/abp/abp//key_navigatie/actueel/PPP.asp?ComponentID=14421&SourcePageID=152#1

• annemaria

Bedankt Simon, ik heb eigenlijk nog een vraag over dit nabestaande pensioen, je krijgt dit natuurlijk als er iets gebeurt waar je niet op rekent, zelfs niet aan denkt als je net 50 bent en eerlijk gezegd dringt niet alles tot je door, het kan je eigenlijk allemaal niet zoveel schelen, het belangrijkste in je leven ben je kwijt. Toen ik dit nabestaande pensioen kreeg begreep ik dat dit levenslang is, bedoelen ze hiermee dat ik dit bedrag (met enkele variaties) blijf behouden ook na mijn 65ste, of wanneer mijn man 65 geworden zou zijn? of kijrg ik straks een % gerelateerd aan het pensioen wat mijn man zou krijgen?

vr. groet. annemarie

• Simon Kabelfoon

Annemarie,

het betreft een zogenaamd levenslang nabestaandenpensioen, dus zolang de nabestaande in leven is.

Kan me overigens goed voorstellen, dat je in zo'n periode wel even andere, meer belangrijke gedachten/emoties te verwerken hebt. Sterkte daarmee.

Groet.

• annemaria

Dank je wel voor het duidelijk antwoord.

gr. annemarie