Pensioen en AOW

• Leonora

Mij echtgenoot is drie jaar jonger dan ik, Wanneer ik op mijn 65ste jaar AOW uitgekeerd krijg, heeft mijn man op zijn 62ste jaar prepensoen en werkt dus niet meer. Heeft hij dan omdat ik AOW krijg, ook al recht op AOW, of moet hij wachten tot zijn 65ste om ook AOW te krijgen.

• Excallibur

Hmm, de vrouw ouder, dat kom je niet vaak tegen. Maar een gelijke behandeling vand de sexen vraag, ik ben benieuwd naar het antwoord

• Simon Kabelfoon

Uw man krijgt eerst recht op een AOW-uitkering indien hij zelf 65 jaar is geworden.

Wanneer gaat deze sitiuatie zich voor doen (dus, bent u nu al bijna 65 jaar of speelt dit pas (veel) later)?

Ennuh Excalibur, wat heb je met Teun gedaan??? Of is hier sprake van schizofrenie?

• Samir

Beste Leonora,

Wordt je voor 2015 65 jaar, dan maak je aanspraak op een partner toeslag.

Echter inkomsten prepensioen, worden volledig op de partner toeslag gekort!

Dus partner toeslag wordt: +/- 8000,- minus prepensioen is ……

Nou ik hoop dat je hier genoeg aan hebt!

vriendelijke groet,

Samir

• Leonora

Samir, bedankt voor de informatie, dit klopt want ik was er inmiddels al achtergekomen.

• Leonora

Excallibur, kijk eens om je heen, je weet niet half hoeveel vrouwen ouder zijn dan hun levenspartner, toch bedankt voor je reactie.

• Leonora

Simon Kabelfoon, bedankt voor je reactie, mijn vraag speelt trouwens over 5 jaar, maar ik weet ondertussen dat mijn man dan geen AOW toeslag krijgt omdat hij dan een prepensioenuitkering heeft.