Ik wil onafhankelijk blijven!!

• Corrie

Hallo,

Wellicht kan iemand hier mij toch verder helpen met hetgeen waar ik nu mee geconfronteerd wordt.

Ben in 1994 gescheiden, heb in echtscheidingsconvenant laten opnemen dat ik mijn rechten op de helft van de opgebouwde pensioenaanspraken (Ouderdoms- en weduwenpensioen) handhaaf. Ex is accoord gegaan. So far so good.

Nu: ex is inmiddels 65 geworden. Ik krijg van maatschappij waar verzekering is opgebouwd bericht dat ex de aan mij toekomende gelden (OP) rechtstreeks aan mij moet overmaken, omdat in convenant niet opgenomen is dat ik deze gelden zelf rechtstreeks wilde ontvangen. Beroepen zich op Arrest van Loon van Boon.

Dillemma: ik heb sedert de scheiding geen contact meer met ex en wil dat ook niet, geloof me, ik heb daar mijn redenen voor. Heb me inmiddels suf gezocht op internet, gebeld met allerlei instanties, maar helaas, het lijkt erop dat ik na 10 jaar “afhankelijk” ga worden van mijn ex-man. Niet zo'n prettig vooruitzicht.

Voor de goede orde, ik ben er destijds nooit op gewezen, noch door advocaat noch door notaris dat deze vermelding noodzakelijk was. En zelf toen in die situatie andere dingen aan mijn hoofd gehad.

Ziet iemand toch een lichtpuntje in deze voor mij?? Zo ja, welke??

Vast bedankt,

Corrie

• Huub

De instantie die namens u contact kan leggen over dit onderwerp is uw advocaat; misschien die van destijds.

U kunt ook naar een notaris stappen en deze machtigen met een volmacht namens u de kwestie aan te kaarten. Bezoek daarvoor het gratis spreekuur van een notaris.

Huub

• Ric

u kunt ook de verzekeraar verzoeken uw ex, namens u, een brief te schrijven of hij akkoord gaat dat uw deel rechtstreeks aan u wordt utigekeerd

mocht u er nog niet uitkomen, geeft dan een reactie hier.

ric