Mag een werkgever de pensioenpremie van het ene op het ander jaar met 60 % verhogen ?
Als werknemer zijn we hier nooit over ingelicht.
Dat moet die werkgever helemaal zelf weten, zolang u maar niet diezelfde 60% meer hoeft te gaan betalen (maar daar gaat het hier waarschijnlijk om).
U heeft blijkbaar een pensioen toegezegd gekregen en aan een pensioen dient ook een pensioenreglement/-brief te hangen.
In die stukken is vastgelegd welke eigen bijdrage de werknemer levert aan de pensioenregeling.
Wanneer een en ander conform die regeling is uitgevoerd kan dit inderdaad zo lopen.
Wanneer u bijvoorbeeld vorig jaar een inkomen had dat net hoger was dan de AOW-franchise en nu een redelijke forse stap voorwaarts heeft gemaakt met uw salaris kan het inderdaad gebeuren, dat uw eigen bijdrage 60% hoger is geworden.
Het zal dan in nominale bedragen wel om redelijk bescheiden bedragen handelen.
Heeft u al nagevraagd wat de reden is van die 60% hogere premie??
Dat eerst maar even doen.
Lijkt mij een typisch staaltje gesjoemel met pensioenen.
Plaats je verhaal eens op mijn forum als je zin hebt.
www.gesjoemelmetpensioenen.nl
Gr
Admin GMPBert schreef:
>
> Mag een werkgever de pensioenpremie van het ene op het ander
> jaar met 60 % verhogen ?
> Als werknemer zijn we hier nooit over ingelicht.
Mischien wel Simon. Maar mijn ervaring is ook dat werkgevers je niet informeren over de verhogingen cq verlagingen van pensioenpremies. Ik vind dat dit niet kan.
Je behoort naar mijn menig goed geinformeerd te worden. En dit is iets wat werkgevers en de salarisadministratie vaak niet doen. Hoe kan je in de voor werknemers ondoorzichtige wereld van pensioenen zo overzicht houden.
Gr,
Admin gesjoemel met pensioenen
www.gesjoemelmetpensioenen.nl
Een werkgever kan niet zomaar de pensioenpremie die deelnemers betalen (de eigen bijdrage) verhogen.
De eigen bijdrage aan een pensioenregeling is een onderdeel van je arbeidsvoorwaarden.
Een verhoging van een eigen bijdrage betekent een wijziging van het pensioenreglement. Als de pensioenregeling is ondergebracht bij een verzekeraar, dan moet de ondernemingsraad zijn instemming geven aan deze wijziging van het pensioenreglement. Als de regeling is ondergebracht bij een ondernemingspensioenfonds, idem
Als de regeling is ondergebracht bij een bedrijdspensioenfonds dan is de premieverhoging het resultaat van onderhandelingen tussen werkgevers en vakbonden. Dit resultaat (premieverhoging) moet dan vastgelegd worden in de CAO
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?