Pensioen calculator (hoe lang nog tot mijn pensioen?)

• Johan

Voor de mensen die ook nog zitten te balen dat ze hun pre-pensioen nu waarschijnlijk mislopen heb ik een tooltje in elkaar geflanst dat uitrekend hoeveel dagen je nog moet werken tot je 65e. En optioneel kan er een uursalaris worden ingevuld om te kijken hoeveel je nou apart zou kunnen zetten van al die uren.

Kijk gerust want nu ruim 1000 mensen gingen u voor. http://pre-pensioen.webfreax.nl

We hebben sinds gister ook een highscore, de grootste zielepoot staat bovenaan! :D

• Chai Boonsong

blijft mooi hangen op “kom maar” en gaat maar tot 1952

• HuubL

Leuk; al die getallen; lijkt iets wat met pensioen van doen heeft.

Waarom maak je zoiets?

• Johan

Even over het blijven hangen, dat is opgelost… was een bugje waar de Internet Explorer niet blij mee was terwijl Firefox geen kick gaf…. Enne 1952 leek me vroeg genoeg had eerlijk gezegd niet verwacht dat er oudere gebruikers zouden komen, maar als je je geboortedatum post zal ik hem even toevoegen.

En waarom maak ik zoiets? Zat eerlijk gezegd in de trein en vroeg me af hoe lang ik nog werken moest. Kwam er uit mijn hoofd niet uit dus schreef een script dat alle dagen tot je 65e na loopt en kijkt of feestdagen in een weekend vallen of niet en hoeveel weekenden er voorkomen.

Dat online gezet en er bleek heel veel animo te zijn… dus op verzoek nog wat dingen toegevoegd. Duidelijk genoeg?

• HuubL

Ja duidelijk. Ik treed eind februari op bij gelegenheid van een congres over communicatie van pensioenen. Ik zal je tool daar offline presenteren als curiositiet, als je het goed vindt. Mijn lezing heet “Hoe lang moet jij nog?” Wel passend he?

zie http://www.iir.nl/app/?navi=347&pid=880

• Johan

Uiteraard mag dat, vind het zelfs helemaal gaaf. Alleen offline presenteren? Hij is dan niet dynamisch aangezien de berekeningen in PHP worden gedaan wat een Server-Side language is… in tegenstelling tot bijvoorbeeld Javascript.

• HuubL

Online vraagt om extra techniek in de zaal; daarvoor is je tool niet special genoeg toch? Grafisch inzicht is natuurlijk veel mooier; dat is waar ik me verder op richt.

.

Trouwens je tool laat zien dat een mens altijd zwalkt tussen bezigheid hebben (zingeving) en vrije tijd (vertier en rust). Als die met de één bezig is groeit het verlangen naar de andere bezigheid; wonderlijke onrust.

• Johan

Mooie omschrijving, maar voor mij was het meer nood, omdat ik het uit mijn hoofd niet redde (eigenlijk onmogelijk). Zo'n scriptje zit zo in elkaar (werk in de ICT) en dus ideale oplossing.

Maar gebruik het gerust, vind het allen wel prettig als de url er bij wordt vernoemd zodat de mensen zelf ook kunnen kijken. En als u of uw omgeving een keertje op de banner rechts wil klikken kan ik hem weer wat langer online houden. Want veel bezoekers is leuk maar kost veel (betaal voor dataverkeer)….

dank.

• HuubL

Goed Johan, komt in orde. Dank ook.

HuubL

• Ric

leuk. waarom zet je ook niet als variabele in “op welke leeftijd wilt u met pensioen gaan” ? want nu gaat het programma uit van standaard 65, terwijl de meesten voor 65ste jaar reeds stoppen met werken.

succes

ric