aow

• Jan

Ik ga in Oktober 2005 met pensioen , mijn vrouw is nog geen 65 en heeft geen inlkomen , wij zijn nu partikulier verzekerd , en krijg straks een pensioen van 70 % laatst verdiende salaris, ik blijf part. verzekerd voor een standaard pakket, mijn vrouw blijf verzekerd volgen de bestaande regeling, wordt er bij de aow nu ook ziekenfondspremie ingehouden , of wordt de uitkering verhoogd.

bij voorbaat dank op u reaktie

Jan

• Paul

Nee op de AOW wordt dan geen premie ziekenfonds ingehouden. Als u als gepensioneerde in de huidige ziektekostenverzekering blijft, en de premieinhouding nu via uw loon loopt, zal dat straks (zeer waarschijnlijk) via uw aanvullend pensioen lopen. Dit laatste gebeurt niet als u nu ook al de premies rechtstreeks betaalt. U blijft de premies dan rechtstreeks betalen.

• Jan

Paul , een aanvulling op het vorige zit nu in de prepensioen ( vut) en betaal de premie ziektekostenverzekering zelf, houd dat nu in dat mijn uitkering met de inhouding ziekenfonds wordt verhoogd,

bedankt voor je snelle reaktie

• Paul

Beste Jan,

Bij de berekening van je bruto naar je netto AOW of pensioenuitkering zul je geen ziekenfondspremies tegenkomen. Is dat wat je bedoelt?

• Jan

Paul , dat bedoelde ik bedankt

Groeten