levensloopregeling

• ilse

Hey allemaal!

Per 1 januari 2006 wordt de levensloopregeling (als het wordt aangenomen door de Eerste Kamer) een feit.

Ik schrijf een scriptie over de levensloopregeling en wil graag in contact komen met mensen die er meer verstand van hebben.

Alle informatie op het internet heb ik inmiddels al gevonden namelijk…

Groeten,

Ilse

• Ric

wat wil je allemaal weten dan ?

• ilse

Mijn grootste vraag is op welke manier de verschillende aanbieders dit willen aanbieden, maar bij deze aanbieders kunnen of willen ze me geen informatie verstrekken. Nu weet ik wel dat er nog niks zeker is over de regeling, maar ik zal toch eregens mijn informatie vandaag moeten halen. Komende week heb ik een aantal gesprekken bij aanbieders en hoop zo ook meer info te vergaren.

MIjn vraag hier is dus eigenlijk. Hoe gaan banken, verzekeraars en pensioenfondsen de levensloopregeling aanbieden?

Groet

• Ric

voorzover mijn informatie strekt wordt wordt levensloop met name een bancair product, waarbij de client verschillende beleggingsmogelijkheden wordt geboden (van normaal sparen tot beleggingsfondsen en zelfs rechtstreeks in aex fondsen). een aantal banken overwegen zelfs kredietfaciliteit aan te bieden (dus dat je rood mag staan), echter dan zal het, denk ik, wel gekoppeld aan een soort verzekering (voor het geval je overlijdt, arbeidsongeschikt of werkloos wordt, want dan moet het negatieve saldo wel aangevuld worden). al met al: bancair product, soort beleggingsrekening met verschillende beleggingsmogelijkheden. niks spannends dus.

zoals je weet gaat het administrtaiuef zo, dat de werkgever verantworodleijk is voor de controle (max 210% van het salaris; als 210% incl. rendement bereikt is, mag er verder geen stortingen plaatsvinden. als je opneemt, dan mag de wn. weer bijstorten tot 210%) en keert de bank uit via de werkgever die de inhoudingen moet verrichten (werknemer neemt in dat geval onbetaald verlof en blijft in dienst bij de werkgever). ik heb net ene vakartikel over de werkings van levensloop geschreven. dus als je belangstelloign hebt, moet je even je mailadres opegven dan stuur ik het je door, ter kennisname.

groetjes,

ric

• ilse

He Ric!

Graag zou ik dat artikel van je ontvangen!

Mijn mailadres is ilsesjonger@gmail.com

Alvast bedankt en ik zie de mail wel verschijnen!

Groetjes,

Ilse

• Ric

verzonden

• HuubL

Dag Ric,

wil je me mij ook voorzien?

dank alvast.

HuubL

h.louppen@chello.nl

• Ric

verzonden