Vroegpensioen.

• Arjan

Hallo

Ik ben 60 jaar en 8 maanden als mijn ww periode afloopt.

Op advies van het pensioenfonds van de metalelectro betaal ik vrijwillig premie om net 61 jaar met vroegpensioen te gaan.

Echter de regels zijn dat je pas in kunt stromen vanuit de ww wanneer je een loongrelateerde uitkering hebt.

Als ik 61 ben heb ik een uitkering volgens de vervolgww, die is gebaseerd op het minimumloon.

Het pensioenfonds zegt dat die 4 maanden geen probleem moet zijn, maar zij geven mij geen schriftelijke garantie.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag advies

groeten Arjan.

• buteijn

Dit is pensioenregelingspecifieke vraag en kan dus eigenlijk alleen maar beantwoordt worden door iemand met kennis van deze pensioenregeling.

Ik zou dan ook geen genoegen nemen met vaag antwoord van het pensioenfonds zelf. Ik zou de vraag nogmaals schriftelijk aan hen voorleggen.

Op ik de folder van het fonds rondom werkeloosheid goed begrijp kunt u bij wekeloosheid onder bepaalde voorwaarden de regeling vrijwillig voortzetten.

Men noemt dat de 50+ regeling. Binnen deze 50+ regeling kunnen diverse pensioenonderdelen vrijwillig voortgezet worden. Als u heeft gekozen om het overbruggingspensioen samen met de overgangsreglingen voort te zetten kunt u volgens mij op 61 jaar gewoon met pensioen.

Dit is overigens op zichzelf wat vreemd omdat in de regel overgangsregelingen vervallen als er geen sprake meer is van een actief dienstverband. Maar goed als ze het zo aanbieden moeten ze het ook zo uitvoeren.

Succes er mee, ik hoor graag wat er uitkomt.