Gesjoemel met pensioenpremie

• Angelica

Heb ontdekt dat mijn werkgever al sinds eind april 2004 geen pensioenpremie meer voor mij betaalt.

Ik kreeg een brief van het pensioenfonds dat ik ben uitgeschreven sinds die datum. Dit komt omdat ik aanvankelijk op de loonlijst stond van een andere BV (deden alleen de verloning). Ik hoefde me niet druk te maken alles was geregeld zei mijn baas. Totdat ik dus vorige week die brief kreeg…

Nu gaat mijn advocaat dit vorderen (dienstverband is nl deze week beeindigd ivm economische redenen met beschikking van de rechter dus geen proforma ontbinding, heel vreemd bedrijf, lang verhaal…).

Er is bij mij per maand zo'n 300 euro ingehouden. Het werkgeversgedeelte is 60% dat heb ik nagevraagd bij Metalektro (daar val ik onder en dat staat ook in mijn contract). Betekent dat dan dat deze 300 euro incl. vroegpensioenpremie 40% is en dat ik daar bovenop nog het werkgeversgedeelte moet vorderen?

• Adri

Ja

• Angelica

Bedankt dan kan ik dit meteen aan mijn advocaat melden. Heb haar conceptbrief ontvangen en daar stond dit niet duidelijk in, was volgens mij voor haar 1e keer een zaak met pensioenpremie..

• Paul

Nee

Wat u moet vorderen is de volledige verzekering van uw pensioenen, niet een premie. En dat is technisch wat anders.

• Angelica

Wilt u dat misschien wat nader uitleggen? Ik denk dat u bedoelt de zekerstelling maar ik weet het niet zeker.. Alvast dank.

• buteijn

De advocaat moet er voor zorgen dat uw werkgever de pensioenpremie betaald aan uw pensioenuitvoerder.

• Lique

Het probleem is dat hij 1 BV failliet heeft laten gaan, deze viel onder Metalektro en dat staat ook in mijn contract dat bij mij de Metalektro en Metaalindustrie voorwaarden/rechten gelden.

De nieuwe BV valt onder BV25 en hij mag dus niet meer bij Metalektro (heb ik van de accountant gehoord). Hij had dit dus prive onder gelijke voorwaarden moeten verzekeren dat is hem ook aangeboden maar hij heeft daar niets mee gedaan…

• Admin GMP

Beste Angelica,

Achterhouden van pensioenpremie komt veel vaker voor dan we denken.

Als je een goed verhaal schrijft over dit bedrijf en diegene die je pensioenpremie gestolen hebben, ben ik bereid dit te plaatsen. Dit voorkomt mischien dat anderen de zelfde soort problemen met deze personen krijgen.

Gr,

Admin www.gesjoemelmetpensioenen.nl

admin@gesjoemelmetpensioenen.nl

Angelica schreef:

> Heb ontdekt dat mijn werkgever al sinds eind april 2004 geen

> pensioenpremie meer voor mij betaalt.

>

> Ik kreeg een brief van het pensioenfonds dat ik ben

> uitgeschreven sinds die datum. Dit komt omdat ik aanvankelijk

> op de loonlijst stond van een andere BV (deden alleen de

> verloning). Ik hoefde me niet druk te maken alles was

> geregeld zei mijn baas. Totdat ik dus vorige week die brief

> kreeg…

>

> Nu gaat mijn advocaat dit vorderen (dienstverband is nl deze

> week beeindigd ivm economische redenen met beschikking van de

> rechter dus geen proforma ontbinding, heel vreemd bedrijf,

> lang verhaal…).

>

> Er is bij mij per maand zo'n 300 euro ingehouden. Het

> werkgeversgedeelte is 60% dat heb ik nagevraagd bij

> Metalektro (daar val ik onder en dat staat ook in mijn

> contract). Betekent dat dan dat deze 300 euro incl.

> vroegpensioenpremie 40% is en dat ik daar bovenop nog het

> werkgeversgedeelte moet vorderen?

• Lique

Ik zou wel willen maar ik durf dat niet goed. Mijn voormalig werkgever is niet zo'n fijne man om het maar even netjes uit te drukken…

• Admin GMP

Geen probleem lique. Mocht je het ooit nog (anoniem) overwegen dan ben je welkom met je verhaal.