Deeltijdpensioen is ook in de nieuwe visie een reële optie; werken en tegelijk pensioen of levensloopuitkering genieten zijn mogelijkheden die uitdrukkelijk genoemd worden.
Mijn stelligheid is gebaseerd op de gevoerde discussie in de politiek. Het kabinet staat toe dat er overgangen worden gecreeerd via het opplussen van het 65+ pensioen met het doel dit extra pensien weer naar voren te halen. De mogelijkheid van deeltijdpensioen is een beweging richting 65 jaar en die wordt van harte ondersteund. Maar als je zekerheid wilt moet je het vragen bij je eigen pensioenuitvoerder/werkgever; het kan zijn dat die belmmeringen opwerpen.
OK. Doe ik, maar meestal krijg je daar niet de juiste antwoorden (verzekerde regeling). Maar gezien de strekking en doel van de nieuwe wetgeving, dacht ik inderdaad dat deeltijdpensioering voor werknemers die per 1.1.2005 jonger zijn dan 55 jr niet meer tot de mogelijkheden zou behoren, omdat de pensioendatum (bij gehele of gedeeltelijke voortzetting van het dienstverband nog steeds 65 jaar is en je een deel van het pensioen niet eerder in kan laten gaan omdat je nog in dienst bent). Ik heb het dus mis begrijp ik.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?