handtekening

• marja

ik heb pas geleden een pensioen via mijn werkgever afgesloten , het betreft een pensioenopbouw alleen voor mijzelf .Dus geen nabestaande/wezenpensioen ik heb het ondertekend en opgestuurd.Achteraf werd er mij een formuliertje opgestuurd met de vraag of mijn man een afstandsverklaring wilde ondertekenen en zo te kennen gaf dat hij wist waar zijn vrouw mee bezig was.

Ik wilde niet dat hij een handtekening plaatste want ik zelf heb er al voor getekend.

Nu kan daardoor mijn pensioenopbouw niet doorgaan en ook daarvoor moet mijn man een afstandsveklaring voor ondertekenen . niet ik maar mijn man moet dus ondertekenen voor het afbreken van mijn nog niet afgesloten pensioenvoorziening

mijn vraag is :is dit gebruikelijk ?

• Ric

waarschijnlijk is het zo dat uw man moet tekenen dat hij akkoord gaat dat er geen nabestaandenpensioen wordt verzekerd (dus een keuze van u). Dat is zeker gebruikelijk. Als ewr keuze is voor verzeekring van nabestaandenpensioen en de werkenemer met partner besluit dit niet te doen, dat dan de partner een verklaring tekent dat hij/zij hier mee akkoord gaat.

• Jeroen

En wellicht ter verduidelijking: er zit echt een logica achter. Partner is in de veronderstelling dat u via uw werkgever een pensioenregeling heeft (klop) maar denkt in de praktijk ook dat hiermee het partnerpensioen is geregeld. Mede om te voorkomen dat de huilden weduwe(naar) tot zijn schrik moet ervaren dat er geen partnerpensioen is geregeld dient het meetekenen van partner.

Mvg, Jeroen