pensioenpremie terug vragen

• laila

hallo,

ik ben van plan om te remigreren naar de nederlandse antillen,mag ik mijn opgebouwde pensioen terug vragen aan mijn werkgever?(aangezien ze het nooit over gemaakt hebben aan een pensioenfonds)

ik hoop dat iemand hierover meer duidelijkheid hebt.

ik dank u.

groetjes,laila

• Pensions Guru

1. Waarom hebben ze het nooit overgemaakt? Misschien was je korter dan een jaar in dienst? Wanneer ging je pensioenregeling in? Niet bij elke werkgever is dit bij aanvang van je indiensttreding.

2. Hangt van je contract af. Lees die eens goed door. Vaak is het zo dat je bij korte dienstverbanden kan fluiten naar het werkgeversdeel.

3. Opgebouwd pensioen kan je volledig in je bezit krijgen als je hard kan maken dat de (r)emigratie definitief is.

4. Veel plezier op de Antillen!

• Pensions Guru

Lees nu dat je al 5 jaar in dienst bent.

1. Check je loonstrookjes, is er premie ingehouden?

2. Welk pensioenfonds is er verantwoordelijk voor de pensioenen van je werkgever? Neem contact met hun op. Veel fondsen hebben grote achterstanden. het niet in je bezit hebben van een polis na 5 jaar is helaas nog veel voorkomend.

• Ric

hoe bedoel je “opgebowd pensioen kan je volledig in je bezit krijgen”? Pensioen is niet meer afkoopbaar behoudens afkoopregeling kleine pensioenen.

• Nida Chorfi

ik ga 5 jullie terug keren naar tunesie het land van herkomst ik wil graag mijn pensienpremie terug vragen bij wie kan ik dat doen en hoe en hoe lang kan het duren als ik hem opvraag

ik werk nu bij tnt post en daar voor zat ik in de ww uitkering en daar voor bij asito schoonmaak bedrijf